Внимание! Вы используете устаревшую версию браузера.
Для корректного отображения сайта настоятельно рекомендуем Вам установить более современную версию одного из браузеров, представленных справа. Это бесплатно и займет всего несколько минут.
№16-17
Квітень 2017
Тема номера:
Транспортно-заготівельні витрати
Від редактора:

Шановні читачі!
"Є у революції початок, немає в революції кінця!" – старше покоління ще пам'ятає цю пісню. Так само це справедливо й стосовно української податкової реформи. Адже тут за що не візьмись, відразу тягнеться ціла купа проблем: реформувати – не перереформувати…
Взяти, нап...
Читати далі...
Спробувати Оформити передплату
Спробувати Оформити передплату
Зміст номера
Актуальний коментар
Проценти, нараховані на облігації внутрішніх державних позик: що з оподаткуванням

лист ДФСУ від 22.03.2017 р. № 3926/С/99-99-13-02-03-14 

Повернення товариством частини майна засновника спадкоємцям

лист ДФСУ від 21.03.2017 р. № 5581/6/99-99-13-02-03-15 

Визначення страхового стажу в разі доплати до мінімального страхового внеску: роз'яснення ПФУ

лист ПФУ від 17.03.2017 р. № 8134/04-11  

Визначення резидентського статусу фізособи: роз'яснення ДФСУ

лист ДФСУ від 22.03.2017 р. № 3925/Д/99-99-13-02-03-14 

Весняний звітний сезон відкрито: що хоче бачити у фінзвітності бюджетників Мінфін

лист Мінфіну від 28.03.2017 р. № 35220-06-5/8303 

Блокування реєстрації податкових накладних: проект критеріїв від Мінфіну

проект наказу Мінфіну "Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, та Переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування" (неофіційний текст)

Змінено строки проведення держреєстрації та розмір плати в разі внесення змін до ЄДР

постанова Кабміну "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 р. № 1133" від 29.03.2017 р. № 217 

Розрахунок допомоги по вагітності та пологах: позиція ФСС з ТВП

лист ФСС з ТВП від 21.03.2017 р. № 2.4-38-479  

Фінансову допомогу від фізособи отримано через касу підприємства: нюанси оприбуткування

лист Міжрегіонального ГУ ДФСУ від 01.03.2016 р. № 4882/10/28-10-06-11  

Особливості продажу корпоративних прав фізособою-резидентом юрособі-нерезиденту

лист ДФСУ від 22.03.2017 р. № 3833/Т/99-99-13-02-03-14 

Кореспонденцію бюджетних субрахунків коригуватимуть: Мінфін поділився планами

проекти наказів Мінфіну "Про затвердження Змін до деяких Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку для суб'єктів державного сектору" та "Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів з бухгалтерського обліку в державному секторі" (неофіційні тексти)

До уваги єдинників: затверджено перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування РРО

постанова Кабміну "Про затвердження переліку груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій" від 16.03.2017 р. № 231 

Що нового з'явилось у порядку списання держмайна

постанова Кабміну "Про внесення змін до Порядку списання об'єктів державної власності" від 29.03.2017 р. № 199 

Неприбутківці таки дочекались актуалізації порядку ведення профільного реєстру

постанова Кабміну "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 р. № 440" від 29.03.2017 р. № 195 

Єдинники 4 групи мають сплачувати більше: Мінфін зайняв відверто фіскальну позицію щодо індексації у 2017 році нормативної грошової оцінки землі

лист Мінфіну від 22.03.2017 р. № 11020-09-27/7516 

Читати всю статтю...
Податківці про доказову міць первинки та відповідальність головбуха за дії свого попередника

лист ДФСУ від 21.11.2016 р. № 20011/5/99-99-10-01-16 

Тема номера
Транспортно-заготівельні витрати: процедура розрахунку

У статті "Транспортно-заготівельні витрати: загальні правила обліку" видання БУХГАЛТЕР&ЗАКОН (№ 16-17 за 2017 рік) ми розповідали про загальні принципи обліку транспортно-заготівельних витрат (ТЗВ). У цій статті розглянемо деталі проведення процедури розподілу ТЗВ в оптовій і роздрібній торгівлі.

Транспортно-заготівельні витрати: загальні правила обліку

З транспортно-заготівельними витратами (ТЗВ) доводиться стикатися практично кожному підприємству. Їх облік має особливості: зокрема, важливо розмежувати ТЗВ і витрати на збут. У цій статті видання БУХГАЛТЕР&ЗАКОН розповість про загальні правила відображення в обліку ТЗВ.

Читати всю статтю...
Аналітична палітра
Дилер реалізує скретч-картки: у податковій накладній зазначати код згідно з УКТ ЗЕД або ДКПП

До редакційної пошти надійшло запитання: "Укладено дилерський договір, на підставі якого Оператор зв'язку передає Дилерові скретч-картки оплати послуг зв'язку. Дилер реалізує ці скретч-картки на підставі дилерського посередницького договору (без переходу права власності на скретч-картки) Субдилеру. За підсумками реалізації Дилер звітує перед Оператором про реалізовані скретч-картки поповнення послуг зв'язку й отримує винагороду за послугу з реалізації скретч-карток.

У момент передачі скретч-карток Оператор послуг зв'язку реєструє податкову накладну як на реалізацію послуг зв'язку за кодом послуг 61.10 згідно з Державним класифікатором послуг. При цьому, як я вважаю, реалізація послуг зв'язку ще не відбулася, а відбулася передача матеріального носія (скретч-картки), що дає змогу в майбутньому кінцевому споживачеві здійснити передоплату послуг зв'язку.

Тому, як мені здається, у цьому випадку Оператор повинен при заповненні податкової накладної у момент передачі скретч-карток урахувати цей факт і відобразити їхню передачу як передачу товару з відповідним кодом товару (наприклад, код УКТЗЕД 4911990000).

І тільки в момент одержання від Дилера оплати за реалізовані картки відобразити цей факт у бухгалтерському обліку як одержання передоплати за послуги зв'язку.

Ми, як Дилер, зобов'язані нарахувати податкові зобов'язання в момент реалізації скретч-карток оплати послуг зв'язку й зареєструвати податкову накладну, відобразивши в ній продаж скретч-карток як товару з кодом відповідно до УКТЗЕД, оскільки послуги зв'язку ми не надаємо.

При одержанні винагороди за роботи з реалізації Дилер реєструє податкову накладну на послуги з перепродажу скретч-карток оплати послуг зв'язку за кодом 82.99.

У підсумку в ситуації, що склалася, виникають такі питання:

1. Який код, код послуги згідно з Класифікатором послуг або код товару згідно з УКТЗЕД, повинен поставити в податкову накладну Оператор при нарахуванні доходу при передачі скретч-карток оплати послуг зв'язку Дилерові?

2. Який код, код послуги згідно з ДКПП або код товару згідно з УКТЗЕД, повинен поставити в податкову накладну Дилер при нарахуванні доходу при реалізації скретч-карток оплати послуг зв'язку Субдилеру?

3. Якщо Оператор все-таки поставить у податковій накладній код послуги, чи може Дилер прибуткувати на позабалансовий рахунок цю послугу як товар і реалізувати отриману послугу як товар за кодом товару згідно з УКТЗЕД (що я вважаю неправильним)?

Марина Д."

Бухгалтерські будні
Збільшення потужності електромереж для виробничої бази: витрати чи капіталізація?

Приводом для написання статті стало запитання до редакції видання БУХГАЛТЕР&ЗАКОН: "Виробниче підприємство має власну виробничу базу, що складається з адміністративної будівлі, цехів і складських приміщень.

Керівництво у зв'язку з розширенням виробництва прийняло рішення про збільшення споживаної потужності. Для цього отримано нові техумови приєднання до електричних мереж. Після цього укладено договір з енергокомпанією, предметом якого стало забезпечення приєднання електроустановок (будівництво, реконструкція, технічне переоснащення і введення в експлуатацію електричних мереж зовнішнього електропостачання об'єкта) згідно зі схемою зовнішнього електроживлення і проектною документацією, що здійснює підключення об'єкта. Вартість цієї послуги становить близько 3 млн грн.

Як підприємству відобразити в обліку витрати на послуги зі збільшення потужності бази?".

Побудували офіс на придбаній у фізособи землі: чи можна амортизувати таку будівлю?

Приводом для написання цієї статті стало запитання до редакції видання БУХГАЛТЕР&ЗАКОН: "Юридична особа хоче придбати у фізособи земельну ділянку, призначену під індивідуальну споруду. Чи може юридична особа побудувати на цій ділянці будинок під офіс і чи можна в подальшому нараховувати амортизацію та відносити відрахування на витрати підприємства?".

Дискусійний клуб
Оплата послуг таксі, або Гроші на вітер

Ми всі пам'ятаємо загальновідому фразу: "Наши люди в булочную на такси не ездят!". Проте зручність таксі ніхто не заперечує. Але коли мова заходить про необхідність відшкодування підзвітній особі згідно з авансовим звітом готівкових коштів, витрачених на оплату послуг таксі, у бухгалтера виникає безліч запитань. І найголовніше з них: який саме документ відповідно до вимог чинного законодавства підтверджує факт витрачання готівки в цьому разі? Тож у цій статті спробуємо разом знайти відповідь.

Читати всю статтю...
Запитували? Відповідаємо
Орендар здійснює витрати на технічне обслуговування об'єкта оренди: що з податковим кредитом із ПДВ?

Орендар здійснює технічне обслуговування об'єкта оренди. Роботи виконує стороннє підприємство. Чи виникає в орендаря право на податковий кредит?

(Тетяна С.)

Бухгалтеру на замітку
Нова декларація з ПДВ: особливості заповнення аграріями

Як відомо, з 01.01.2017 р. на зміну спецрежиму оподаткування ПДВ у сільгоспвиробників прийшов механізм надання дотацій. З метою "втілення" цих новацій було змінено податкову декларацію з ПДВ. Особливості її складання тими аграріями, які претендують на одержання дотації, розгляне видання БУХГАЛТЕР&ЗАКОН.

Постачання в рамках проектів МТД: особливості ПДВ-обліку

Приводом для написання цієї статті стало запитання до редакційної пошти: "ТОВ – неплатник ПДВ постачає товари за договором з компанією, яка діє на підставі Свідоцтва про акредитацію виконавця (юридичної особи – нерезидента) проекту (програми) міжнародної технічної допомоги та здійснюється за рахунок коштів проекту міжнародної технічної допомоги. Яким чином ТОВ має відобразити звільнення від сплати ПДВ? Оскільки ми не є платниками ПДВ, то не подаємо декларацію з ПДВ? Чи включаються суми від здійснення операцій у рамках міжнародної матеріально-технічної допомоги (які звільнені від сплати ПДВ) до сукупного обсягу операцій з постачання товарів, що підлягають оподаткуванню в розмірі 1000000 (без урахування ПДВ) грн протягом останніх 12 місяців, для цілей реєстрації платником ПДВ? У разі реєстрації такого ТОВ платником ПДВ, як відобразити операції з постачання товарів у податковій накладній та декларації з ПДВ? (Т. В.)"

Мати доступ до номерів і всіх статей видання Ви зможете за умови передплати на електронне видання БУХГАЛТЕР&ЗАКОН
Контакти редакції:
bz@ligazakon.ua