Внимание! Вы используете устаревшую версию браузера.
Для корректного отображения сайта настоятельно рекомендуем Вам установить более современную версию одного из браузеров, представленных справа. Это бесплатно и займет всего несколько минут.
№03-04
Січень 2019
Тема номера:
Звіт про управління: теорія та практика підготовки
Від редактора:

Шановні читачі!
Триває гаряча пора річної звітності, адже січень зазвичай чи не єдиний місяць, коли бухгалтер працює одночасно і в поточному, і в минулому роках. Проте не варто хвилюватися – ми поряд.
Тему номера нашого видання присвячено теорії та практиці підготовки звіту про управління...
Читати далі...
Спробувати Оформити передплату
Спробувати Оформити передплату
Зміст номера
Актуальний коментар
Методрекомендації щодо "ув'язок" показників бюджетної фінзвітності актуалізували

наказ Мінфіну "Про внесення змін до Методичних рекомендацій з перевірки порівнянності показників фінансової звітності суб'єктів державного сектору та Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку запасів суб'єктів державного сектору" від 21.12.2018 р. № 1074  

Списання держмайна й відшкодування вартості нестач: акценти Мінфіну

лист Мінфіну від 17.10.2018 р. № 35220-07-10/26880 

Новорічні зміни до БКУ: що нам готує 2019 рік?

Закон України "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України" від 22.11.2018 р. № 2621-VIII 

Суд про звільнення працівників у разі невідповідності займаній посаді та розрахунок середньої зарплати за час вимушеного прогулу

постанови ВС/КЦС від 20.12.2018 р. у справі № 521/17982/16-ц та від 31.10.2018 р. у справі № 569/10189/16-ц

Систематична несплата орендної плати – підстава для розірвання договору оренди

постанова ВС/КЦС від 14.11.2018 р. № 484/301/18, № 61-39488св18  

"Отримайте – розпишіться", або Скільки часу має платник податків на підписання акта документальної перевірки

роз'яснення з категорії 136.06 розділу "Запитання – відповіді з Бази знань" ЗІР (zir.sfs.gov.ua)

Коли відпустка без збереження зарплати є поважною причиною під час розрахунку лікарняних

лист Мінсоцполітики від 15.11.2018 р. № 323/0/247-18 

Welcome до театру абсурду, або Про наслідки арешту регліміту СЕА ПДВ

ІПК ДФСУ від 29.12.2018 р. № 5485/6/99-99-15-03-02-15/ІПК  

"Прибуткову" декларацію – 2018 подаємо за новою формою

лист ДФС від 04.01.2019 р. № 357/7/99-99-15-02-01-17 та роз'яснення з категорії 102.23.01 розділу "Запитання – відповіді з Бази знань" ЗІР (zir.sfs.gov.ua)

Як установа може розпорядитись платою за оренду: міркування Мінфіну

лист Мінфіну від 17.09.2018 р. № 04330-05-10/24157  

Тема номера
Звіт про управління: ризик-менеджмент, інновації, прогнози

Ризик – невід'ємна частина бізнесу. А вміння передбачати й мінімізувати його вплив на бізнес, зокрема із застосуванням новітніх технологій, та забезпечувати сталий розвиток суб'єкта господарювання – важливий аспект всього процесу управління.

Звіт про управління: екологічні та соціальні аспекти

Міжнародний тренд побудови соціально орієнтованих та екологічно відповідальних бізнесів здобуває популярність в Україні. Дедалі більше компаній на додаток до стандартних фінансових звітів за МСФЗ або національними стандартами добровільно готують звіти з корпоративної соціальної відповідальності (за ISO 26000), за Глобальним договором ООН або звіти зі сталого розвитку (GRI), ключовим елементом яких є інформація про соціальні ініціативи, підтримку місцевих громад, раціональне використання природних ресурсів і дбайливе ставлення до навколишнього природного середовища.

Відтепер це обов'язкові напрями для розкриття в річному звіті про управління українських суб'єктів господарювання, які підпадають під критерії середніх або великих підприємств.

Звіт про управління: управління бізнесом

Як було сказано у статті "Звіт про управління: загальні рекомендації щодо структури", лістингові компанії додатково до обов'язкових розділів готують та оприлюднюють інформацію про корпоративне управління.

Звіт про управління: історичні й законодавчі передумови складання

Чинною редакцією Закону про бухоблік передбачено складання звіту про управління. Він повинен містити фінансову й нефінансову інформацію, яка характеризує стан і перспективи розвитку підприємства та розкривати основні ризики й невизначеності його діяльності. Звіт зобов'язані подавати разом із фінансовою та консолідованою фінансовою звітністю лише великі підприємства, зокрема суб'єкти, що становлять суспільний інтерес, а середні підприємства мають право подавати його у скороченому вигляді (без нефінансової інформації). У нашій публікації розглядаються історична й нормативна основа, а також мета і строки складання нового звіту українськими компаніями та холдингами.

Звіт про управління: загальні рекомендації щодо структури

У цій статті ми розглянемо рекомендовану структуру, а також приклади вступної частини звіту про управління.

Звіт про управління: і знову про фінанси

МСФЗ та інші визнані стандарти обліку та звітності не повною мірою враховують специфіку конкретного суб'єкта господарювання. Тому складеним на їх основі звітам бракує аналітичної та статистичної інформації про фінансовий стан і результати діяльності суб'єкта за минулі періоди з проекцією на майбутнє.

Відповідні розділи звіту про управління покликані вирішити цю проблему.

Бухгалтерські будні
Засновник виконує повноваження з управління підприємством: чи укладати трудовий договір

Засновник підприємства, він же є директором, прийняв рішення не нараховувати собі зарплату, але сплачує ЄСВ. Підприємство діюче, найманих працівників немає. Чи має право засновник не нараховувати собі зарплату, але сплачувати ЄСВ?

По матеріалах семінарів
Річні підсумки, подарунки, винагороди, перерахунок ПДФО: відповідаємо на запитання

У грудні 2018 р. компанія ЛІГА:ЗАКОН провела низку вебінарів із питань оплати праці. Тож у цій статті буде надано відповіді на запитання слухачів.

Бюджет
Облікова політика – 2019: бюджетні мотиви

На продовження теми, розпочатої в статті "Облікова політика – 2019: актуальні рішення для підприємства", розглянемо, як бюджетній установі внести зміни до облікової політики та що при цьому врахувати.

Зимовий "мікс" для бюджетників: із чим входимо в новий рік

Наприкінці 2018 року суттєво оновлено низку нормативно-правових актів для бюджетних установ. Тому в статті об'єднано всі основні нововведення для бюджетників із початку нового бюджетного року.

Підприємець
Копійка єдинника береже, або Про особливості анулювання реєстрації через податковий борг

Приводом для написання статті стало запитання до редакції: "Чи справді навіть копійка податкової заборгованості може стати причиною для анулювання реєстрації платника єдиного податку?". Відповідь на це запитання знайдете в статті.

Декларація єдинника: пригадуємо основні моменти

Початок року – пора подання підсумкової звітності. На щастя, цьогоріч для єдинників нічого не було змінено й звітують вони за старою формою. Однак повторювати – велике діло. Тож не зайвим буде пригадати основні моменти подання й заповнення декларації підприємцем на єдиному податку.

Декларація підприємця-загальносистемника: коротко про головне

Фізичні особи – підприємці, які ведуть діяльність на загальній системі оподаткування, зобов'язані відзвітувати за наслідками року, подавши майнову декларацію. Тож пригадаймо основні моменти щодо її подання та нюанси, без яких у нашому законодавстві не обійтись.

Бухгалтеру на замітку
Звіт про квоту з працевлаштування: обчислюємо показники й заповнюємо

Для підприємств, установ, організацій із чисельністю штатних працівників понад 20 осіб встановлено квоту для працевлаштування. Категорії громадян, які мають додаткові гарантії з працевлаштування, визначено в ч. 1 ст. 14 Закону № 5067. При цьому на фізосіб-підприємців обов'язок щодо працевлаштування в рахунок квоти зазначених осіб не поширюється (лист Мінсоцполітики від 16.11.2017 р. № 718/0/126-17/241).

Перерахунок ПДВ – 2018: заповнення декларації з ПДВ на прикладах

Результати річного перерахунку ПДВ відображають у податковій декларації з ПДВ за грудень 2018 р. і за січень 2019 р. Розгляньмо на прикладах, як це зробити.

Облікова політика – 2019: актуальні рішення для підприємства

Більшість бухоблікових змін змушують бухгалтера переглядати облікову політику підприємства хоча б тому, що цього можуть вимагати стандарти. До того ж не зайвим буде на початку року провести "інвентаризацію" чинної облікової політики на предмет виявлення неактуальних положень і, у разі необхідності – їх коригування. Тож спробуємо проаналізувати, які зі змін, що стартують, зокрема і з 2019 року, вплинуть на обліково-політичні рішення.

Перерахунок ПДВ за 2018 рік: основні моменти

Перерахунок ПДВ за 2018 рік виконують ті платники ПДВ, які крім оподатковуваних мають ще й неоподатковувані операції. І хоча цю процедуру здійснюють не перший рік, у практиків вона зазвичай викликає питання. Через це пропонуємо разом пригадати основні моменти, пов'язані з проведенням річного перерахунку ПДВ.

Перерахунок ПДВ – 2018 за новими придбаннями

Більшість платників ПДВ проводять перерахунок із податку на додану вартість за операціями придбання товарів, послуг, необоротних активів у 2018 році, які частково використовуються в операціях, оподатковуваних ПДВ. У статті розглянемо особливості такого перерахунку.

Перерахунок ПДВ – 2018 за необоротними активами, придбаними до 01.07.2015

Цього року більшість платників податків востаннє робить перерахунок ПДВ за необоротними активами, придбаними до 01.07.2015. Цю процедуру здійснює вузьке коло осіб, які придбали необоротні активи, використовувані для оподатковуваних і неоподатковуваних операцій, у період до згаданої вище дати.

Мати доступ до номерів і всіх статей видання Ви зможете за умови передплати на електронне видання БУХГАЛТЕР&ЗАКОН
Контакти редакції:
bz@ligazakon.ua