Внимание! Вы используете устаревшую версию браузера.
Для корректного отображения сайта настоятельно рекомендуем Вам установить более современную версию одного из браузеров, представленных справа. Это бесплатно и займет всего несколько минут.
№41-42
Вересень 2019
Тема номера:
ФОП та експортно-імпортні операції
Від редактора:

Шановні читачі!
На ваші численні прохання цього разу ми присвятили тему номера нашого видання нюансам експортно-імпортних операцій у ФОП.
Минулого тижня ми отримали два закони, якими народні обранці вирішили об'єднати звітність з ЄСВ і ПДФО. Словом, що маємо в результаті такого об'єднання...
Читати далі...
Спробувати Оформити передплату
Спробувати Оформити передплату
Зміст номера
Актуальний коментар
Яким чином вчасно подана "натуральна" довідка може захистити госпоперацію

лист ДКСУ від 04.04.2019 р. № 16-06-06/6091  

Як не помилитися з КЕКВ на придбання програмного забезпечення

лист ДКСУ від 19.07.2019 р. № 16-06-06/12433 

Безоплатне передання нерухомого майна за договором субпозички: чи є дохід у єдинника

індивідуальна податкова консультація ДФСУ від 29.07.2019 р. № 3540/6/99-99-15-03-02-15/ІПК 

Житло за рахунок села: чи сплачувати пенсійний збір?

лист ПФУ від 17.07.2019 р. № 21829/03-13 

Програма інформатизації: коли установі потрібно погоджувати придбання комп'ютера з Агентством?

лист Державного агентства з питань електронного урядування України від 02.08.2019 р. № 1/04-1-1923 

Об'єднання звітності з ЄСВ і ПДФО: як поєднати непоєднуване

Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" щодо подання єдиної звітності з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування і податку на доходи фізичних осіб" від 19.09.2019 р. № 115-ІХ (далі – Закон № 115), Закон України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо подання єдиної звітності з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування і податку на доходи фізичних осіб" від 19.09.2019 р. № 116-ІХ (далі – Закон № 116)

Як об'єднати бюджети територіальних громад до кінця року: казначейські орієнтири

лист ДКСУ від 14.08.2019 р. № 16-06-06/13898  

Зміна НГО землі: роз'яснення податківців

ІПК ДФСУ від 18.09.2019 р. № 287/6/99-00-04-04-03-15/ІПК, ІПК ГУ ДФС в Одеській області від 19.08.2019 р. № 3866/ІПК/15/32-13-01-07, ІПК ДФСУ від 01.07.2019 р. № 3003/6/99-99-12-02-03-15/ІПК

Перевізнику-єдиннику надійшло відшкодування за перевезення пільговиків: чи є дохід

індивідуальна податкова консультація ГУ ДФС у Дніпропетровській області від 16.08.2019 р. № 3848/ІПК/04-36-12-23-21  

За яким КЕКВ оплатити послуги перекладача в межах організації міжнародного форуму

лист ДКСУ від 22.08.2019 р. № 16-06-06/14447 

Тема номера
ФОП та імпортно-експортні операції: податковий облік

ФОП, що здійснюють операції у сфері зовнішньоекономічної діяльності, знають, які труднощі виникають у податковому обліку. Зокрема, ФОП на загальній системі за імпортними операціями, крім "ввізних" податкових платежів, повинні визначити ще й вартість товарів, а як це зробити, нормативні акти не обумовлюють. Є також нюанси з утриманням податку на доходи нерезидентів, який наказують сплачувати й ФОП. Про це й поговоримо в статті.

ФОП та експортні операції: валютне регулювання

ФОП здійснюють експортні операції в межах підприємницької діяльності за тими самими правилами, що й суб'єкти господарювання – юридичні особи. Але, через те що останнім часом у цій сфері відбулися зміни, у статті видання БУХГАЛТЕР&ЗАКОН нагадає основні правила валютного регулювання експортних операцій.

ФОП та імпортні операції: валютне регулювання

Під час здійснення імпортних операцій ФОП необхідно врахувати безліч нюансів, оскільки за порушення валютних правил передбачено відповідальність. Про це й ітиметься в статті.

Читати всю статтю...
Бухгалтерські будні
Електронний документообіг: діджиталізуємо паперову роботу на підприємстві

В інформаційному просторі вже досить довго й гучно лунають заклики максимально діджиталізувати паперові процеси. Здебільшого ці гасла стосуються держапарату. Приватний сектор (хто хотів і міг собі дозволити) уже давно взяв на озброєння "цифру" та спрямовує сили та ресурси хіба що на її вдосконалення. Проте все ще залишається досить відчутна частка тих, хто ще не знайомий із діджиталізацією паперового документообігу. Саме тому ми вирішили присвятити сьогоднішню статтю основним моментам упровадження й організації електронного документообігу на підприємстві.

Компенсація та відпускні, нараховані після звільнення: облік, оподаткування й нарахування ЄСВ

Інколи трапляється, що працівнику під час звільнення забули нарахувати компенсацію за невикористану відпустку, чи, скажімо, не провели коригування заробітку, нараховуючи відпускні, і виявили це після звільнення працівника.

Сумлінний бухгалтер зазвичай донараховує належні суми, аби виправити помилку: краще це зробити самому, ніж це виявить інспектор праці під час контрольного заходу. То як же нараховувати ПДФО, військовий збір і ЄСВ та відображати такі виплати у звітності? Це не так складно, як здається. З'ясуємо...

Читати всю статтю...
Документальне оформлення відрядження

Порядок оформлення документів зазвичай регулюється правилами документообігу, які є далеко не на кожному підприємстві. Якщо ж ідеться про відрядження, то потрібно також ураховувати вимоги ПКУ, КЗпП і Порядку № 841.

Досить часто виникають питання щодо направлення у відрядження керівників підприємств і затвердження авансових звітів про здійснені у відрядженні витрати. Які ж документи можуть підтвердити зв'язок відрядження з господарською діяльністю підприємства? Розгляньмо найпоширеніші запитання.

Бюджет
Електронний документообіг: діджиталізуємо паперову роботу в бюджетній установі

На продовження електронно-обігово-документальної теми, розпочатої в статті "Електронний документообіг: діджиталізуємо паперову роботу на підприємстві", розкриємо особливості організації цього процесу в межах бюджетної установи.

Підприємець
Бартер у ФОП: кому можна та як

У період нестабільної економічної ситуації в країні бартерна форма розрахунків набуває дедалі більшої популярності. Особливо актуальною така форма розрахунків стає в разі затримки з грошима. Так, виникають ситуації, коли підприємець спочатку відвантажив товар клієнтові, а потім виявилося, що в нього бракує коштів для того, аби розрахуватися за цей товар, і він пропонує бартер. Тож у статті розповімо, хто з підприємців може здійснювати бартерні операції та як їх відображати в Книзі обліку доходів і витрат.

Уроки судової практики
Нереальність господарських операцій: судові акценти

Судячи з наявної судової практики, не вщухає фіскальне бажання визнавати нереальними ті чи інші операції. Причому податківці знаходять будь-які зачіпки, аби лиш стягнути гроші з підприємства. До речі, про реальність операцій не забули народні обранці й в одіозному Законопроєкті № 1210, яким запропоновано відповідні зміни, зокрема, до ст. 44 ПКУ. Тож тема визнання операцій нереальними не втрачає актуальності, а ми нижче розглянемо корисні висновки суду станом на сьогодні.

Порада юриста
Розблокування податкових накладних: чи можна зобов'язати продавця?

Тривалий час платники ПДВ шукали інструмент, який би дав їм змогу боротися зі своїми контрагентами, які не реєстрували в ЄРПН податкові накладні. Бажання знайти такий інструмент є цілком логічним і зрозумілим, оскільки відсутність зареєстрованої в ЄРПН податкової накладної позбавляла покупця – платника ПДВ права на податковий кредит, що фактично призводило до завищених витрат на сплату ПДВ до бюджету.

Зараз можна сказати, що інструмент знайдено, зокрема платники звертаються до суду за стягненням збитків, що дорівнюють сумі податкового кредиту, право на який вони не одержали через нереєстрацію в ЄРПН податкової накладної продавцем. Зелене світло такій можливості було надано постановою Верховного Суду від 03.08.2018 р. у справі № 917/877/17. У цьому разі ми не аналізуватимемо правову позицію ВС щодо її відповідності й беззаперечності нормам чинного законодавства, а лише виходитимемо з того, що вона є.

Здавалось би, рішення знайдено, хвилюватися немає підстав. Однак, як відомо, положення ПКУ (п. 201.16) допускають можливість зупинення реєстрації податкових накладних. Тобто може так статися, що продавець сформував податкову накладну й надіслав на реєстрацію до ЄРПН, проте її реєстрацію було зупинено. Для покупця така ситуація знову означає, що в нього немає права на податковий кредит, оскільки відповідне право виникає лише після реєстрації податкової накладної в ЄРПН. Добре, якщо продавець є сумлінним платником податків і вдається до всіх передбачених законодавством можливостей щодо розблокування податкової накладної. Але як бути, якщо продавець або ж узагалі нічого не робить для розблокування, або занадто зволікає з такими діями. Отже, у покупців – платників ПДВ виникли чергові запитання: як боротися з такими несумлінними контрагентами та чи можна в договорі передбачити пункт, який би зобов'язував продавця вчиняти дії щодо розблокування податкової накладної?

Бухгалтеру на замітку
Засновник і директор в одній особі: як оформити на роботу та звільнити

Ситуація, коли директором ТОВ є його засновник, досить поширена. І за таких обставин незрозуміло, чи повинен він подавати заяву й кому, який документ є підставою для прийняття на роботу та його звільнення. Не може ж він писати заяву на своє ім'я. Та й як тоді скласти наказ про прийняття на роботу директором і звільнення? Тож спробуймо віднайти варіанти.

Надання директору поворотної фінансової допомоги: як оформити

Таке питання виникає з огляду на те, що не може директор підприємства сам собі надати поворотну фінансову допомогу (позику). Із ким же тоді укладати договір про надання поворотної фінансової допомоги? Також побутує думка, що питання стосовно надання поворотної фіндопомоги потрібно врегулювати в колдоговорі чи положенні про надання фіндопомоги. Тож які вимоги законодавства треба врахувати в разі надання позики директору підприємства?

Мати доступ до номерів і всіх статей видання Ви зможете за умови передплати на електронне видання БУХГАЛТЕР&ЗАКОН
Контакти редакції:
bz@ligazakon.ua