Вызов консультанта
Внимание! Вы используете устаревшую версию браузера.
Для корректного отображения сайта настоятельно рекомендуем Вам установить более современную версию одного из браузеров, представленных справа. Это бесплатно и займет всего несколько минут.
Спробувати Оформити передплату
Спробувати Оформити передплату
Застосування РРО: зміни-2015
Галина Зубар, головний редактор Б&З, ЛІГА:ЗАКОН

Варто зазначити, що завдяки Закону № 71 зміни торкнулись і сфери застосування РРО, що регулюється Законом № 265. Тож розглянемо основні зміни, які набрали чинності з 1 січня 2015 року.

Так, серед іншого зазнала змін ст. 3 Закону № 265.

Суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки, для подальшого її переказу зобов'язані:

<…>

2) видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов'язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції;

<…>

9) щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг)) фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій <…>

(ст. 3 Закону № 265)

Водночас з 1 січня 2015 року абз. 2 та 3 п. 7 ст. 3 Закону № 265 викладено в редакції, що передбачена Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо подальшого удосконалення адміністрування податків і зборів" від 06.12.2012 р. № 5518-VI, ураховуючи зміни, внесені Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи" від 04.07.2013 р. № 406-VII.

Отже, оновленими абз. 2 та 3 п. 7 ст. 3 Закону № 265 передбачено:

1) суб'єкти господарювання, які використовують РРО (крім електронних таксометрів, автоматів з продажу товарів (послуг) та РРО, що застосовуються для обліку та реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти), повинні подавати до органів державної податкової служби по дротових або бездротових каналах зв'язку електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, які містяться на контрольній стрічці в пам'яті РРО або в пам'яті модемів, що до них приєднані;

2) суб'єкти господарювання, які використовують такі РРО, як електронні таксометри, автомати з продажу товарів (послуг), та РРО, що застосовуються для обліку та реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, повинні подавати до органів державної податкової служби по дротових або бездротових каналах зв'язку інформацію про обсяг розрахункових операцій, виконаних у готівковій та/або в безготівковій формі, або про обсяг операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, яка міститься в фіскальній пам'яті зазначених РРО.

Тимчасово до 1 липня 2015 року суб'єкти господарювання звільняються від санкцій за порушення вимог Закону № 265 при наданні послуг у разі проведення розрахунків у касах з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою у встановленому порядку; при виконанні операцій з купівлі-продажу іноземної валюти у разі, якщо ці операції виконуються у касах уповноважених банків з оформленням розрахункових документів відповідно до нормативних актів НБУ, та операцій комерційних агентів банків з приймання готівки для подальшого її переказу; при продажу товарів у системах електронної торгівлі (комерції).

(п. 8 р. ІІ "Прикінцеві положення" Закону № 265)

Водночас з 1 січня 2015 року дозволяється первинна реєстрація лише РРО, які створюють контрольну стрічку в електронній формі, та електронних таксометрів, автоматів з продажу товарів (послуг), реєстраторів розрахункових операцій з купівлі-продажу іноземної валюти (абз. 2 п. 8 р. ІІ "Прикінцеві положення" Закону № 265).

Варто зауважити, що зазнала змін також і ст. 9 Закону № 265, яка визначає перелік випадків, коли РРО та розрахункові книжки не застосовуються.

Так, п. 1 ст. 9 Закону № 265 відтепер не стосується незастосування РРО при наданні послуг.

До лав банківських послуг, при здійсненні яких застосовується РРО, потрапили операції комерційних агентів банків з приймання готівки для подальшого її переказу (п. 2 ст. 9 Закону № 265).

У зв'язку з виключенням п. 3 зі ст. 9 Закону № 265 з 1 січня 2015 року при здійсненні операцій з купівлі-продажу іноземної валюти в разі, якщо ці операції виконуються в касах уповноважених банків, потрібно застосовувати РРО.

Відповідно до п. 296.10 ПКУ платникам єдиного податку ІІ і ІІІ (фізичним особам - підприємцям) груп потрібно застосовувати РРО. Зазначене не стосується тих платників ІІ і ІІІ груп, які займаються діяльністю на ринках, при продажу товарів дрібнороздрібної торговельної мережі через засоби пересувної мережі.

Застосування РРО платниками ІІ і ІІІ груп розпочинається:

– для платників єдиного податку ІІІ групи – з 01 липня 2015 р.;

– для платників єдиного податку ІІ групи – з 01 січня 2016 р. (абз. 13 і 14 п. 110 р. І Закону № 71).

Платники єдиного податку І групи РРО не застосовують.

Водночас згідно з п. 28 підрозд. 10 р. ХХ " Перехідні положення" ПКУ платники єдиного податку ІІ і ІІІ (фізичні особи - підприємці) груп, які з 1 січня 2015 року до 30 червня 2015 року включно почали застосовувати зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО, з дати початку застосування РРО до 1 січня 2017 року звільняються від проведення перевірок з питань дотримання порядку застосування РРО.

У зв'язку з виключенням п. 13 зі ст. 9 Закону № 265 з 1 січня 2015 року при здійсненні операцій з продажу товарів у системах електронної торгівлі (комерції) необхідно застосовувати РРО.

Дозволяється до 1 січня 2016 року використання електронних контрольно-касових апаратів, введених в експлуатацію до 1 січня 2015 року, що створюють контрольну стрічку в друкованому вигляді та подають до органів доходів і зборів по дротових або бездротових каналах зв'язку тільки інформацію про обсяг розрахункових операцій, виконаних у готівковій та/або в безготівковій формі, яка міститься в їх фіскальній пам'яті, і при цьому не подають електронних копій розрахункових документів.

(абз. 3 п. 8 р. ІІ "Прикінцеві положення" Закону № 265)

Як видно, черговим неприємним моментом для суб'єктів господарювання є заміна РРО, що були введені в експлуатацію до 1 січня 2015 року і які передають тільки інформацію про обсяг розрахункових операцій. Звичайно ж, це "задоволення" не з дешевих.

Про інші зміни читайте у матеріалах видання "БУХГАЛТЕР&ЗАКОН":

"Подарунок" під ялинку: податок на прибуток по новому (№1-2 за 2015 рік);

"Подарунок" під ялинку: ПДВ-зміни 2015 (№ 1-2 за 2015 рік);

"Подарунок" під ялинку: єдиний соціальний внесок (№ 1-2 за 2015 рік);

"Подарунок" під ялинку: ПДФО та військовий збір (№ 1-2 за 2015 рік);

"Подарунок" під ялинку: які податки залишились в ПКУ" (№ 1-2 за 2015 рік);

"Подарунок" під ялинку: перевірки та відповідальність (№ 1-2 за 2015 рік);

"Подарунок" під ялинку: єдиний податок (№ 1-2 за 2015 рік);

Трансфертне ціноутворення – 2: Перезавантаження (№ 1-2 за 2015 рік);

Держбюджет -2015: маємо "нові – старі" соцстандарти (№ 1-2 за 2015 рік);

Закон № 76, або Як будемо економити у 2015 році" (№1-2 за 2015 рік).

Мати доступ до номерів і всіх статей видання Ви зможете за умови передплати на електронне видання БУХГАЛТЕР&ЗАКОН
Контакти редакції:
uz@ligazakon.ua