Внимание! Вы используете устаревшую версию браузера.
Для корректного отображения сайта настоятельно рекомендуем Вам установить более современную версию одного из браузеров, представленных справа. Это бесплатно и займет всего несколько минут.
Спробувати Оформити передплату
Спробувати Оформити передплату
Єдинники 4 групи мають сплачувати більше: Мінфін зайняв відверто фіскальну позицію щодо індексації у 2017 році нормативної грошової оцінки землі
Юрій Циганок, сертифікований спеціаліст IAS IPFM, СAP, керівник бухгалтерського напрямку, ЛІГА:ЗАКОН

Документ:

Кому читати:

платникам єдиного податку 4 групи

Що сталося:

Мінфін продовжує наполягати на тому, що за наслідками 2016 року платники єдиного податку 4 групи мають індексувати грошову оцінку земель сільськогосподарського призначення на коефіцієнт 1,124

Мінфін продовжує наполягати на тому, що за наслідками 2016 року платники єдиного податку 4 групи мають індексувати грошову оцінку земель сільськогосподарського призначення на коефіцієнт 1,124.

Таку відверто фіскальну позицію висловлено в коментованому листі Мінфіну, який є відповіддю на ініційований компанією ЛІГА:ЗАКОН запит податкового комітету Громадської ради при Мінфіні.

Нагадаємо суть питання. На початку січня Держгеокадастр у листі від 12.01.2017 р. № 22-28-0.22-443/2-17 повідомив, що значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь (ріллі, багаторічних насаджень, косовиць, пасовищ і перелогів) за 2016 рік становить 1,0, для земель несільськогосподарського призначення – 1,06.

Платників єдиного податку 4 групи такий підхід цілком влаштовував, оскільки ставки податку в п. 293.9 ПКУ підвищуються вже другий рік поспіль (з 01.01.2016 р. у середньому на 18 %, з 01.01.2017 р. – на 16 %), і тому цілком логічним і слушним виглядало "заморожування" індексації грошової оцінки землі за 2015 – 2016 рр. на підставі відповідних Перехідних положень ПКУ:

– за 2015 рік – на підставі п. 5 підрозд. 8 розд. ХХ ПКУ;

– за 2016 рік – на підставі п. 8 підрозд. 6 розд. ХХ ПКУ.

Але Мінфіну це не сподобалося, і той написав Держгеокадастру лист "Щодо індексації в 2017 році нормативної грошової оцінки землі для платників єдиного податку 4 групи" від 19.01.2017 р. № 31-11150-09-10/1342, у якому наполягає на індексації грошової оцінки землі за результатами 2016 р. спрощенцями з використанням офіційного індексу інфляції, розрахованого Держстатом, – 112,4 % (тобто на 1,124). У результаті фіскальне навантаження на єдинників 4 групи зростає майже на третину.

Причому великі агрохолдинги, які традиційно оптимізують свій бізнес саме з використанням єдинників 4 групи, наскільки нам відомо, масово переводять їх на загальну систему. А дрібним фермерам це зробити набагато важче. Тому їм залишається або переходити на 3 групу, або сплачувати більше податку на 4-й групі, втрачаючи конкурентоздатність порівняно з тими ж агрохолдингами. І це на тлі офіційних балачок про підтримку малого та середнього бізнесу на селі.

Аргументація Мінфіну ґрунтується на тому, що підрозд. 6 розд. ХХ ПКУ стосується земельного податку, а в підрозд. 8 розд. ХХ ПКУ для спрощенців установлено тільки особливості індексації за 2015 рік. Таку позицію можна зрозуміти, але важко прийняти. Тим паче, що є підстави з нею не погодитися, оскільки наявна юридична колізія має вирішуватися на користь платника податків.

Детальні контраргументи наведено в статті "Індексація грошової оцінки землі за 2016 рік для спрощенців 4 групи: який індекс застосовувати?" видання БУХГАЛТЕР&ЗАКОН (№ 8 за 2017 р.).

Але, на жаль, якщо податківці наполягають на індексації згідно з листом Мінфіну, то залишається або погодитись на це, або шукати потім правди в суді.

Мати доступ до номерів і всіх статей видання Ви зможете за умови передплати на електронне видання БУХГАЛТЕР&ЗАКОН
Контакти редакції:
bz@ligazakon.ua