Внимание! Вы используете устаревшую версию браузера.
Для корректного отображения сайта настоятельно рекомендуем Вам установить более современную версию одного из браузеров, представленных справа. Это бесплатно и займет всего несколько минут.
№21-22
Травень 2020
Тема номера:
Бартерні операції
Від редактора:

Шановні читачі!
В умовах фінансової кризи зростає актуальність бартерних операцій, оскільки є змога обмінюватися необхідними товарами без розрахунку грошима. Тож тему номера нашого видання ми присвятили саме бартеру.
На практиці найчастіше відбувається обмін неподібними запасами. Проте якщ...
Читати далі...
Спробувати Оформити передплату
Спробувати Оформити передплату
Зміст номера
Актуальний коментар
Держдивіденди-2020: скільки забере головний інвестор

постанови Кабміну:– "Про затвердження базового нормативу відрахування частки прибутку, що спрямовується на виплату дивідендів за результатами фінансово-господарської діяльності у 2019 році господарських товариств, у статутному капіталі яких є корпоративні права держави" від 24.04.2020 р. № 328 і– "Про внесення змін до пункту 1 Порядку відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями" від 06.05.2020 р. № 349

Як продовжити договір оренди держкоммайна в нових умовах: уточнення від ФДМУ

листи ФДМУ від 10.04.2020 р. № 10-16-7220 і від 13.04.2020 р. № 10-16-7302

"Антивірусний" фонд держбюджету: на яких умовах виділятимуть гроші

Порядок використання коштів фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками, затверджений постановою Кабміну від 22.04.2020 р. № 302

Бюджетні відрядження: Мінфін скомандував видавати аванс у безготівковій формі

Зміни до Інструкції про службові відрядження в межах України та за кордон, затверджені наказом Мінфіну від 13.04.2020 р. № 155

"Березневою" пільгою з орендної плати за землю скористатися можуть лише декларанти

індивідуальна податкова консультація ДПСУ від 23.04.2020 р. № 1636/6/99-00-04-06-03-06/ІПК 

Транспортування пального "для себе" на чужий склад приховує податкову небезпеку

роз'яснення з категорії 114.11.01 розділу "Запитання – відповіді з Бази знань" ЗІР (zir.tax.gov.ua)

Як уникнути орендної плати на час карантину: порядок дій від ФДМУ

лист ФДМУ від 30.04.2020 р. № 10-16-8306  

"Карантинний" контроль за цінами: держрегулювання по-кабмінівськи

постанова Кабміну "Про заходи щодо стабілізації цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, товари протиепідемічного призначення" від 22.04.2020 р. № 341  

Тема номера
Бартерні операції в ЗЕД: бухгалтерський облік

Особливість бухгалтерського обліку бартерних операцій у ЗЕД полягає в тому, що вартість обмінюваних товарів тут виражено в іноземній валюті. Відповідно, на такі операції поширюються норми П(С)БО 21, про що й поговоримо в статті.

Бартерні операції: податковий облік

Податковий облік бартерних операцій ведуть у такому самому порядку, що й за договорами купівлі-продажу. У цій статті ми нагадаємо головні правила відображення бартерних операцій у податковому обліку.

Бартерні операції всередині України: обмін неподібними запасами

На практиці найчастіше відбувається обмін неподібними запасами. Із податковим обліком таких операцій ви можете ознайомитись у статті "Бартерні операції: податковий облік". А в цьому матеріалі розглянемо на прикладах відображення операцій з обміну неподібними запасами в бухгалтерському обліку.

Бартерні операції: правові аспекти й валютний нагляд

В умовах фінансової кризи зростає актуальність бартерних операцій. Адже вони дають змогу без ходіння грошей обмінюватися необхідними товарами. У цій статті видання БУХГАЛТЕР&ЗАКОН розгляне правові аспекти й особливості валютного нагляду за бартерними договорами.

Читати всю статтю...
Бартерні операції всередині України: обмін подібними запасами

Обмін подібними запасами на практиці трапляється рідко. Бухгалтерський облік цих операцій має особливості, які ми розглянемо в статті.

Аналітична палітра
Вплив пандемії на фінансову звітність

За останні кілька місяців слово "коронавірус" стало найбільш згадуваним у всіх країнах.

Це не дивно, адже вірус не тільки забирає життя людей, а й різним чином впливає на наше повсякденне життя.

Уряди багатьох країн вживають певних заходів для припинення поширення інфекції, і ці заходи по-різному впливають на бізнес-середовище, та, відповідно, на фінансову звітність.

У цій статті ми розглянемо вплив пандемії на фінансову звітність виходячи з чинних правил МСФЗ.

Бухгалтерські будні
"Масковий" режим на підприємстві: купуємо санітайзери та ЗІЗ

Навіть в умовах поступового виходу з карантину питання захисту працівників і відвідувачів усе ще залишається відкритим. Головно це стосується придбання засобів захисту й профілактики, зокрема безконтактних термометрів, масок (респіраторів), антисептичних і дезінфікувальних засобів тощо. А тому не зайвим буде пригадати порядок обліку й оподаткування операцій, пов'язаних із придбанням перелічених засобів.

ЄСВ під час карантину: практичні ситуації

У статті "ЄСВ під час карантину: загальні правила нарахування" ми розглянули загальний порядок застосування мінімальної бази єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (ЄСВ) до виплат працівникам за трудовим договором. У цій же статті продемонструємо, як діють зазначені правила у практичних ситуаціях.

ЄСВ під час карантину: загальні правила нарахування

Під час карантину оплату праці нараховують в особливому порядку. Тут є різні ситуації: працівник може перебувати у відпустці за свій рахунок, працювати неповний робочий день, йому можуть оплачувати простій тощо. У цій статті ми нагадаємо загальні правила нарахування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (ЄСВ) з урахуванням цих специфічних ситуацій.

Бюджет
"Масковий" режим у бюджетній установі: купуємо санітайзери та ЗІЗ

Продовжуючи тематику, розпочату статтею "Масковий" режим на підприємстві: купуємо санітайзери та ЗІЗ", розкриємо питання бюджетного обліку витрат на "противірусні" засоби захисту та профілактики.

Порада юриста
Сумісник із 8-годинним робочим днем на комунальному підприємстві – чи можливо?

Приводом для написання цього матеріалу стала така практична ситуація: особа працювала на комунальному підприємстві головним бухгалтером за сумісництвом. Оскільки основна робота давала змогу особі присвячувати роботі за сумісництвом повний робочий день, її роботу за сумісництвом табелювали з розрахунку 40 годин на тиждень (повна ставка). Директор комунального підприємства погодив усі умови оплати праці та не мав жодних претензій до роботи чи тривалості роботи особи, тому заробітну плату особа за час роботи за сумісництвом отримувала з розрахунку 8-годинного робочого дня.

Пізніше, після звільнення з основного місця роботи, особа переоформилася на комунальному підприємстві з роботи за сумісництвом на основне місце роботи.

Із часом вище керівництво комунального підприємства дізналось, що тривалість роботи особи за сумісництвом становила не 4 години на день, а 8, а тому з посиланнями на положення Постанови КМУ № 245 і Положення № 43 зажадало перерахунку заробітної плати на 0,5 ставки за період роботи за сумісництвом і повернення відповідної частини отриманої оплати.

У ситуації, що склалася, особа цікавиться:

– чи є правомірними вимоги вищого керівництва комунального підприємства, оскільки, на її думку, Постанова КМУ № 245 і Положення № 43 не поширюються на комунальні підприємства; та

– чи є в комунального підприємства підстави для стягнення тієї частини зарплати, яку, на його думку, особа отримала безпідставно?

Читати всю статтю...
Бухгалтеру на замітку
Допомога по частковому безробіттю на період карантину: як отримати

У матеріалі "Допомога по частковому безробіттю на період карантину: критерії для отримання" ми розглянули критерії, яким повинні відповідати роботодавці для того, щоб отримати допомогу по частковому безробіттю на період карантину. Продовжуючи "карантинну" тему, сьогодні ознайомимося з організаційними питаннями, які виникають під час отримання такої допомоги.

Допомога по частковому безробіттю на період карантину: критерії для отримання

Право на отримання допомоги по частковому безробіттю на період карантину роботодавці формально отримали після внесення Законом № 540 змін до Закону № 5067. Ці зміни набрали чинності з 02.04.2020, але фактично скористатися таким правом можна було тільки після прийняття підзаконного нормативного акта – Порядку № 306, який набрав чинності із 28.04.2020. Отже, розглянемо, яким критеріям мають відповідати роботодавці для того, щоб отримати допомогу по частковому безробіттю.

Скорочення штату й чисельності працівників

Уведення карантинних заходів і впровадження режиму надзвичайної ситуації на всій території України, що стало наслідком спалаху захворювання, спричиненого коронавірусом COVID-19, призвело до суттєвих змін в організації виробництва та праці (докладно – у коментарі "КЗпП оновили: дистанційна робота, гнучкий графік, оплата простою й не тільки") і вимагає ефективного налагодження оновлених робочих процесів.

Перед багатьма власниками бізнесу постало запитання: як утриматись на плаву і не допустити закриття бізнесу? Разом з тим не можна забувати про законну складову реалізації будь-яких рішень бізнесу та власне організації, а особливо в частині трудового законодавства. Саме питанню скорочення штату й чисельності працівників присвячено цю статтю.

Підстави для звернення працівника до суду в разі його скорочення

Як було зазначено в статті "Скорочення штату й чисельності працівників", працівник має право оспорювати саме правомірність його звільнення. Тож пропонуємо зупинитися на основних кроках, недотримання процедури за якими найчастіше є підставою для звернення працівника до суду.

Мати доступ до номерів і всіх статей видання Ви зможете за умови передплати на електронне видання БУХГАЛТЕР&ЗАКОН
Контакти редакції:
bz@ligazakon.ua