лист Мінекономіки від 21.05.2020 р. № 3304-04/32275-06
лист ДКСУ від 20.05.2020 р. № 16-06-06/8631
Зміни до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України, затверджені наказом Мінфіну від 29.05.2020 р. № 244
лист ФДМУ від 11.06.2020 р. № 10-16-11337
індивідуальна податкова консультація ДПСУ від 29.05.2020 р. № 2252/6/99-00-17-03-02-06/ІПК
роз'яснення з категорії 113.01 розділу "Запитання – відповіді з Бази знань" ЗІР (zir.tax.gov.ua)
лист ДКСУ від 09.04.2020 р. № 16-07-07/6665
індивідуальна податкова консультація ДПСУ від 01.07.2020 р. № 2643/6/99-00-05-05-02-06/ІПК
У статті "Договір добровільного страхування життя працівників: облік із податку на прибуток і ПДВ" ми розповідали про податки, які сплачує суб'єкт господарювання за договорами добровільного страхування життя (ДСЖ) працівників. У цьому матеріалі поговоримо про те, які податки сплатить працівник за такими договорами.
Продовжуючи розмову про відображення в обліку договорів добровільного страхування життя (ДСЖ) працівників, у цій публікації розглянемо бухгалтерський облік за такими договорами.
Укладання договорів добровільного страхування життя працівників (ДСЖ) зазвичай включають до соцпакета для особливо цінних працівників. У докризові часи такі договори досить часто застосовували на практиці, зараз, імовірніше, це привілеї для керівного персоналу. У цій статті розповімо про правові аспекти укладання договорів ДСЖ та їх документальний супровід.
Податковий облік операцій за договорами добровільного страхування життя (ДСЖ) працівників має особливості. Причому вони стосуються як податків, які сплачує суб'єкт господарювання на загальній системі оподаткування, так і "індивідуальних" податкових платежів працівника. У цій статті поговоримо про податкові платежі підприємства.
Повідомлення за формою № 20-ОПП необхідно розглядати як частину процедури обліку платників податків. Так розуміють суть форми та смисл її подання контролюючі органи. У статті розповімо про відповідальність за неподання форми № 20-ОПП у встановлені законодавством строки та розглянемо робочі ситуації, за яких потрібно подавати таку форму.
Повідомлення про об'єкти оподаткування або об'єкти, пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП податкові органи сьогодні розглядають як один із ключових елементів під час визначення реальності діяльності суб'єкта господарювання. Саме з цієї форми до електронних баз даних ДПС потрапляє інформація про наявність у суб'єкта господарювання основних засобів, що забезпечують провадження операційної діяльності. Немає даних – немає інформації, і ось уже підприємство потрапляє в статус ризикових, що по ланцюжку призводить до негативних наслідків, особливо для платників ПДВ. Не можна не брати до уваги і збільшені штрафи за відсутність у податківців усього обсягу облікових даних про платника податків. Загалом, з якого боку не дивись, а форма № 20-ОПП нині вимагає підвищеної уваги. Розповімо про її суть, правила подання та відповімо на найпоширеніші запитання, що виникають у бухгалтерів на практиці.
Співробітники працюють позмінно на окладі. Зміна з 8-ї години до 8-ї ранку наступного дня. Тривалість зміни без урахування перерв – 21 година (3 години перерви не зараховують до робочого часу). За графіком співробітник повинен вийти на зміну о 8-й годині 1 Травня (2 години перерви), закінчення зміни – о 8-й годині ранку 2 травня (1 година перерви). Як правильно показати в табелі обліку робочого часу (форма № П-5), що 1 Травня не лише робочий, а ще й святковий день, який оплачують у подвійному розмірі? 30, 31 травня – вихідні дні. Яке число має бути в даті заповнення Табеля для працюючих позмінно, якщо табельник працює на п'ятиденці з двома вихідними днями?
Найманий працівник підприємства перебуває під слідством і в СІЗО, вироку суду немає. Відповідно до п. 7 ст. 36 КЗпП працівника не можна звільнити до набрання законної сили вироком суду, яким працівника засуджено. У зв'язку із цим виникають запитання:
1. Чи зобов'язано підприємство нараховувати заробітну плату працівнику згідно з установленими вимогами, а також сплачувати всі податки і збори (обов'язкові платежі)?
2. Який документ є підставою для ненарахування зарплати за період відсутності такого працівника до набрання законної сили вироком суду?
Із січня 2020 р. було підвищено оклади прибиральницям і змінним диспетчерам у зв'язку з підвищенням мінімальної заробітної плати (бухгалтерії та адміністрації оклади не підвищували). Чи необхідно коригувати середню заробітну плату під час нарахування відпускних для цієї категорії співробітників?
У п. 10 Порядку № 100 зазначено, що коригування не провадять, якщо підвищення відбувається у зв'язку з присвоєнням вищого розряду або з переведенням на іншу вищеоплачувану посаду. А в листі Мінпраці від 03.08.2005 р. № 18-441-1 ще додано, що коригування не проводять, якщо підвищення відбулося лише для окремої категорії працівників. Чому не можна провести коригування саме для цієї категорії працівників? Адже вони одержать менше відпускних! Який документ важливіше? Чому таке різночитання?
Відпустка в декретниці закінчилася 9 травня, з 10 травня до 21 червня включно вона написала заяву на відпустку без збереження ЗП. У звіті з ЄСВ за травень я її відображаю з порожніми нарахуваннями, але з кількістю днів у відпустці без зарплати. 22 червня вона пише заяву на "дитячу" відпустку до шести років. Питання: як у звіті з ЄСВ за червень відобразити таке переведення співробітниці?
На продовження теми, розпочатої у статті "Масковий" режим у бюджетній установі: купуємо санітайзери та ЗІЗ", пропонуємо з'ясувати, чи є хоч якісь норми витрачання засобів для миття та дезінфекції в установах і чи можна встановити їх самостійно.
Під час карантину багатьом бюджетним установам, у яких є харчоблоки, довелося мати справу зі списанням зіпсованих харчових продуктів. Як організувати цей процес з облікового погляду? З'ясуймо.
Справедливість начебто взяла гору. Незрозуміле з точки зору елементарної логіки положення законодавства, яке з 1 січня 2017 року вимагає від самозайнятих осіб, що сплачують ПДФО, сплачувати ще і ЄСВ за себе в мінімальному розмірі навіть за відсутності доходу, кане в Лету. Це станеться 1 січня 2021 року, а "виною" тому буде набрання чинності Законом № 592, який унесе відповідні зміни й доповнення до Закону про ЄСВ.
Проте це – у майбутньому. А поки що деякі норми Закону № 592 уже діють. Вони дозволяють списати борг із ЄСВ, що накопичився за три з гаком роки у самозайнятих осіб, які так і не змогли (або не захотіли) займатися діяльністю, заради якої ставали в податкових органах на облік. Щоправда, скористатися цими нормами можна з деякими застереженнями.
Сьогодні ми розповімо, які саме ці застереження і чи знайдуться ті, хто їм відповідає.