Внимание! Вы используете устаревшую версию браузера.
Для корректного отображения сайта настоятельно рекомендуем Вам установить более современную версию одного из браузеров, представленных справа. Это бесплатно и займет всего несколько минут.
№37-38
Вересень 2020
Тема номера:
Приєднання підприємств
Від редактора:

Шановні читачі!
Темою номера нашого видання ми обрали приєднання, оскільки цей вид реорганізації є популярним не лише в умовах коронакризи. Зокрема, приєднання є одним із способів реорганізації підприємств, який дає змогу серед іншого оптимізувати оподаткування. Тим часом перед ухваленням ріш...
Читати далі...
Спробувати Оформити передплату
Спробувати Оформити передплату
Зміст номера
Актуальний коментар
"Штрафні" коригування фінрезультату до та після 23 травня 2020 року

індивідуальна податкова консультація ДПС від 20.08.2020 р. № 3470/ІПК/99-00-05-05-02-06 

Уцінка запасів: що вимальовується в частині ПДВ і податку на прибуток

індивідуальна податкова консультація ДПСУ від 05.08.2020 р. № 3208/ІПК/99-00-05-05-02-06 

Обсяги обігу та залишки пального зіставлятимуть автоматично: до 30.09.2020 – у тестовому режимі

Порядок здійснення Державною податковою службою автоматичного зіставлення показників обсягів обігу та залишків пального, показників обсягів обігу спирту етилового, затверджений постановою Кабміну від 12.08.2020 р. № 715

На кого ще можна поширити звільнення від орендної плати: підказка від ФДМУ

лист ФДМУ від 04.08.2020 р. № 10-16-15429  

Інвестиційна нерухомість і прискорена амортизація: коли можна поєднати

індивідуальна податкова консультація ДПСУ від 13.08.2020 р. № 3350/ІПК/99-00-05-05-02-06  

Купуємо "відпочинок" для співробітників і ремонтуємо тренажерний зал: оподаткування негоспвитрат

індивідуальна податкова консультація ДПСУ від 23.07.2020 р. № 3020/ІПК/99-00-05-05-02-06 

Чи може держпідприємство "протиснутись" до лав неприбутківців

індивідуальна податкова консультація ДПСУ від 05.08.2020 р. № 3204/ІПК/99-00-05-05-02-06  

Тема номера
Приєднання: організаційні процедури в податковому обліку

У разі приєднання значення мають організаційні процедури, які підприємства повинні провести в податковому обліку. Адже учасникам приєднання слід бути готовими до документальних перевірок і врахувати інші моменти, про які ми розповімо у статті.

Податковий облік у підприємства, що приєднується

Підприємству, що приєднується, важливо врахувати низку нюансів у податковому обліку, які супроводжують цю процедуру. Про деякі з них ми розповіли у статті "Приєднання: організаційні процедури в податковому обліку". У цьому матеріалі піде мова про особливості оподаткування операцій із приєднання в підприємства, що приєднується.

Податковий облік у підприємства, до якого приєднуються

Податковий облік у підприємства, до якого приєднуються (правонаступника), безпосередньо пов'язаний з обліком у підприємства, що приєднується (див. з цього приводу статтю "Податковий облік у підприємства, що приєднується"). Про особливості податкового обліку в правонаступника розповімо у статті.

Приєднання: загальна процедура

Приєднання є одним зі способів реорганізації підприємств, який дає змогу серед іншого оптимізувати оподаткування. Тим часом перед ухваленням рішення щодо проведення такої реорганізації потрібно зважити всі плюси та мінуси. У цій статті ми розповімо про правові й організаційні аспекти приєднання.

Читати всю статтю...
Особливості приєднання товариств

У статті "Приєднання: загальна процедура" ми розглянули правові та організаційні аспекти загальної процедури приєднання підприємств. Водночас приєднання товариств має певні особливості, про що й піде мова у статті.

Бухгалтерський облік у разі приєднання підприємств

У разі приєднання підприємств зазвичай виникають питання щодо відображення таких операцій у бухгалтерському обліку. Адже нормативні документи щодо цього містять украй лаконічну інформацію. Пропонуємо з'ясувати ці питання разом.

Аналітична палітра
Перехід на МСФЗ: розкриття для МСП

Користувачі фінансової звітності мають розуміти, як вплинуло застосування нової концептуальної основи на активи, зобов'язання та власний капітал підприємства. Задля цього у Примітках до першої фінансової звітності, складеної відповідно до МСФЗ для МСП, підприємство має передбачити окремий підрозділ, присвячений питанням переходу. Розгляньмо ключові акценти в розкритті інформації щодо переходу на нові стандарти.

Перехід на МСФЗ: алгоритм для МСП

Після ухвалення рішення щодо переходу на МСФЗ для МСП і визначення ключових перехідних дат підприємство повинно здійснити конкретні дії. Як наслідок, має бути досягнута основна мета: перша фінансова звітність за МСФЗ для МСП справді відповідатиме всім вимогам Стандарту. Звісно, є і низка дозволених спрощень, передбачених Стандартом для того, аби перехід був максимально доступним для підприємства в контексті витрачених часу й зусиль. Тож далі про ключові питання процесу переходу на МСФЗ для МСП.

Перехід на МСФЗ: можливості для МСП

Міжнародні стандарти фінансової звітності передусім орієнтовані на задоволення інформаційних потреб інвесторів і є обов'язковими для більшості компаній, що представлені на ринках капіталу. МСФЗ містять широкий спектр вимог до розкриття інформації та потребують певного рівня витрат для подання якісної звітності. Для малих підприємств такі витрати не завжди є доцільними з огляду на їх фінансові можливості. У липні 2009 р. у системі міжнародних стандартів було офіційно оприлюднено автономний документ – МСФЗ для МСП. Подальший огляд і доопрацювання цього Стандарту було здійснено у 2015 році. За своїм характером він є спрощеною версією повних МСФЗ. Про коло суб'єктів, на яких орієнтований Стандарт, і поговоримо далі.

Читати всю статтю...
Запитували? Відповідаємо
Коли витрати на демонтаж старого кондиціонера потраплять до первісної вартості нового

Добрий день, підкажіть, будь ласка, чи включати до первісної вартості нового кондиціонера вартість послуги з демонтажу старого кондиціонера?

(Олена Л.)

Бюджет
Печатки та штампи в бюджетній установі: тонкощі обліку

Незважаючи на повсюдне впровадження електронних цифрових підписів і печаток, їх "аналогові" примірники залишаються актуальними для бюджетних установ і до сьогодні. Тому в цій статті пропонуємо актуалізувати питання обліку печаток і штампів у таких установах.

Порада юриста
Зміна директора на підприємстві: алгоритм дій

Одразу наголосимо, що законодавством чітко не прописано порядку заміни керівника підприємства, а деякі нормативно-правові акти, що регулюють трудові відносини із цих питань, досить застарілі (деякі з них ще із часів УРСР), проте їх усе ще застосовують.

Далі розглянемо найбільш поширені та надійні варіанти заміни директора. Водночас виходитимемо з того, що у штаті підприємства немає такої посадової особи, як заступник директора, а виконавчий орган товариства – одноособовий, оскільки інакше всі обов'язки в разі зміни директора переходять зазвичай до його заступника.

Бухгалтеру на замітку
Допомога по частковому безробіттю на період карантину та розрахунок відпускних

Суб'єкти господарювання за певних обставин мали змогу отримати допомогу по частковому безробіттю на період карантину на підставі ст. 471 Закону № 5067. Наразі в отримувачів "карантинної" допомоги виникають питання щодо її врахування під час розрахунку сум для "відпускних". У цій статті на прикладах ми розповімо, як діяти в таких ситуаціях.

Допомога по частковому безробіттю на період карантину та розрахунок лікарняних

Суб'єкти господарювання, які отримали допомогу по частковому безробіттю на період карантину на підставі ст. 471 Закону № 5067, мають її врахувати під час обчислення сум лікарняних. У цій статті розповімо, як саме це треба зробити.

Мати доступ до номерів і всіх статей видання Ви зможете за умови передплати на електронне видання БУХГАЛТЕР&ЗАКОН
Контакти редакції:
bz@ligazakon.ua