Внимание! Вы используете устаревшую версию браузера.
Для корректного отображения сайта настоятельно рекомендуем Вам установить более современную версию одного из браузеров, представленных справа. Это бесплатно и займет всего несколько минут.
№47-48
Листопад 2020
Тема номера:
Списання прострочених боргів
Від редактора:

Шановні читачі!
Наближається закінчення року, тож тему номера ми присвятили списанню прострочених боргів. Не секрет, що у кризові часи це питання досить актуальне, оскільки практики не завжди чітко можуть визначити, коли саме заборгованість уважають безнадійною. Отже, аби ви впевнено працювал...
Читати далі...
Спробувати Оформити передплату
Спробувати Оформити передплату
Зміст номера
Актуальний коментар
Строк амортизації орендних поліпшень: давня "мантра" про 12 років

індивідуальна податкова консультація ДПСУ від 30.09.2020 р. № 4056/ІПК/99-00-05-05-02-06 

МУК-переоцінки інвестицій: як застосовувати податкові коригування

індивідуальна податкова консультація ДПСУ від 21.09.2020 р. № 3936/ІПК/99-00-05-05-02-06 

Тендер і філія: як делегувати повноваження на проведення закупівлі

лист Мінекономіки від 15.09.2020 р. № 3304-04/56256-06 

Вартість життєвого циклу предмета закупівлі визначаємо за новою методикою

Примірна методика визначення вартості життєвого циклу, затверджена наказом Мінекономіки від 28.09.2020 р. № 1894

"Дивідендно-реінвестиційне": коли податок залежить від рішення акціонерів

індивідуальна податкова консультація ДПСУ від 22.10.2020 р. № 4375/ІПК/99-00-05-05-02-06 

Що змінилося в порядку електронного адміністрування ПДВ

постанова Кабміну "Про внесення змін до Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість" від 28.10.2020 р. № 1024 

"Літній" звітний період для сільгоспників: право чи обов'язок

індивідуальна податкова консультація ДПСУ від 31.08.2020 р. № 3632/ІПК/99-00-05-05-02-06 

Коли школам погоджувати з Мінцифри підключення до Інтернету

постанова Кабміну "Про внесення зміни до пункту 13 Положення про формування та виконання Національної програми інформатизації" від 21.10.2020 р. № 987 

Тема номера
Списання прострочених боргів: облік безнадійної товарної дебіторської заборгованості

Безнадійна товарна дебіторська заборгованість виникає в ситуації, коли продавцеві було перераховано попередню оплату, за якою не отримано товари (роботи, послуги). Під час списання такої заборгованості у кредитора зазвичай виникають запитання, пов'язані з обліком з ПДВ. На них відповімо в статті.

Списання прострочених боргів: облік безнадійної товарної кредиторської заборгованості

Якщо продавець так і не поставив товари (роботи, послуги) у рахунок одержаної від покупця-кредитора передоплати, то в нього виникає безнадійна товарна кредиторська заборгованість. У разі виконання певних умов така заборгованість підлягає списанню. У цій статті розглянемо порядок відображення в обліку продавця операцій зі списання безнадійної товарної кредиторської заборгованості.

Списання прострочених боргів: облік безнадійної грошової кредиторської заборгованості

Безнадійна грошова кредиторська заборгованість виникає в ситуації, коли дебітор-покупець одержує товари (роботи, послуги), за які згодом не розраховується. У статті "Списання прострочених боргів: облік безнадійної грошової дебіторської заборгованості" ми розповіли про порядок відображення в обліку операцій списання безнадійної грошової заборгованості у продавця. У цій статті поговоримо про облік цієї заборгованості в покупця.

Списання прострочених боргів: критерії безнадійної заборгованості в податковому обліку

У кризові часи суб'єкти господарювання все частіше стикаються з безнадійною заборгованістю. Тим часом практики не завжди чітко можуть визначити, коли саме заборгованість уважається безнадійною. У цій статті розповімо про критерії, на які потрібно орієнтуватися під час віднесення заборгованості до безнадійної в податковому обліку.

Читати всю статтю...
Списання прострочених боргів: облік безнадійної грошової дебіторської заборгованості

Найчастіше на практиці суб'єкти господарювання стикаються з безнадійною грошовою дебіторською заборгованістю. Така заборгованість виникає тоді, коли покупець не оплатив одержані від продавця товари (роботи, послуги).

Бухгалтерські будні
"Токенізація" підпису підприємства: розбір польотів після 07.11.2020

07.11.2020 завершився дворічний перехідний період, упродовж якого можна було використовувати "старі" електронні цифрові підписи (ЕЦП). Відтепер панує "кваліфікована" версія електронних підписів (КЕП). Та чи всі питання щодо цього були зняті з порядку денного? З'ясуймо.

Запитували? Відповідаємо
Відмовляємося від КОРО: чи потрібно вносити зміни до реєстраційного посвідчення

Підприємство роздрібної торгівлі ухвалило рішення про скасування реєстрації КОРО у відокремленому підрозділі (тобто КОРО не використовувати, у разі виходу з ладу РРО або відключення електроенергії розрахункові операції не проводити). Для скасування реєстрації КОРО через кабінет платника податків подано заяву за формою № 2-КОРО. Отримано квитанцію № 2 з результатом опрацювання: "Документ прийнято. Скасування книги ОРО успішно виконано". Чи потрібно у зв'язку зі скасуванням КОРО перереєструвати РРО, адже в реєстраційному посвідченні стоїть відмітка "v" у полі "Книга обліку розрахункових операцій на цей РРО зареєстрована"?

Послуги від нерезидента включили до декларації з ПДВ не в тому звітному періоді: як виправити помилку

Підприємство отримало послуги від нерезидента, місце постачання яких – митна територія України, 25 серпня 2020 року. Однак помилково виписало податкову накладну на ці послуги у вересні 2020 року (за другою подією – датою оплати). Ця податкова накладна була зареєстрована в ЄРПН. Відповідно, сума податку була помилково включена до податкових зобов'язань і податкового кредиту вересня 2020 року. Як виправити цю помилку?

Працівник був членом виборчої комісії: як нарахувати зарплату

Працівник – особа з інвалідністю 2-ї групи залучений до виборів як член виборчої комісії на платній основі. У зв'язку із цим він увільнений від виконання службових обов'язків починаючи з 16.10.2020 до закінчення повноважень дільничної виборчої комісії. Оклад працівника – 5300 грн (основне місце роботи). Чи потрібно нараховувати середній заробіток працівнику за період увільнення його від роботи починаючи із 16.10.2020? Чи має право працівник на отримання ПСП у розмірі 150 %? Чи потрібно робити донарахування ЄСВ до мінімальної заробітної плати, виходячи зі ставки ЄСВ 8,41 %? Як відобразити увільнення працівника від роботи на період виконання обов'язків члена виборчої комісії у штатному розписі, у формі № Д4 Звіту з ЄСВ та формі № 1ДФ?

Бюджет
"Токенізація" підпису бюджетної установи: розбір польотів після 07.11.2020

Продовжуючи тему, розпочату в статті "Токенізація" підпису підприємства: розбір польотів після 07.11.2020", розглянемо бюджетний аспект електронного підпису.

Читати всю статтю...
Підприємець
Підприємець надає послуги через Інтернет: чи буде пільга зі сплати ним податку на нерухомість?

Підприємець – єдинник третьої групи надає послуги зі створення макетів рекламних оголошень для розміщення на різних сайтах в Інтернеті. Чи застосовна по відношенню до власної квартири підприємця пільга зі сплати податку на нерухомість?

Бухгалтеру на замітку
Карантин вихідного дня: як вирішити питання зайнятості працівників

11 листопада 2020 року Кабмін ухвалив Постанову № 1100, якою вніс зміни до Постанови № 641. Особливу увагу привернули зміни щодо так званого карантину вихідного дня.

Цей карантин установлено на період з 00 годин 00 хвилин суботи до 00 годин 00 хвилин понеділка на території України з 14 до 30 листопада 2020 року. Тобто мова йде про вихідні, які припадають на 14, 15, 21, 22, 28, 29 листопада (п. 15 Постанови № 641).

У ці дні заборонено приймати відвідувачів у закладах громадського харчування (барах, ресторанах, кафе тощо), торговельно-розважальних центрах, спортивних залах, фітнес-центрах, басейнах, в інших закладах розважальної діяльності, торговельного та побутового обслуговування населення та ін. Передбачено окремі винятки із цих заборон, але вони істотно не змінять наслідки карантину вихідного дня для роботодавців і працівників, адже найгостріше питання – що робити з працівниками, чий робочий час припадає саме на вихідні 14, 15, 21, 22, 28, 29 листопада.

Відповіді на це питання, яка б задовольнила і працівника, і роботодавця, на цей час немає. Адже, керуючись положеннями КЗпП, сьогодні неможливо повністю вирішити питання зайнятості за такого винаходу Кабміну, як "карантин вихідного дня". Будь-який запропонований варіант має свої недоліки та ризики як для роботодавця, так і для працівника. І головне, жоден із цих варіантів не гарантує, що потім Держпраці під час перевірки не знайде "порушення".

Тому, перш ніж обрати якийсь із варіантів, варто врахувати всі за та проти.

Мати доступ до номерів і всіх статей видання Ви зможете за умови передплати на електронне видання БУХГАЛТЕР&ЗАКОН
Контакти редакції:
bz@ligazakon.ua