лист ФДМУ від 09.11.2020 р. № 10-16-22790
лист ДКСУ від 12.10.2020 р. № 16-06-06/18051
лист ДПСУ від 14.12.2020 р. № 22431/7/99-00-05-05-01-07
індивідуальна податкова консультація ДПСУ від 11.11.2020 р. № 4663/ІПК/99-00-05-05-02-06
індивідуальна податкова консультація ДПСУ від 18.11.2020 р. № 4728/ІПК/99-00-05-05-02-06
індивідуальна податкова консультація ДПСУ від 13.11.2020 р. № 4688/ІПК/99-00-05-05-02-06
індивідуальна податкова консультація ДПСУ від 20.11.2020 р. № 4789/ІПК/99-00-05-05-02-06
Інколи буває, що платник ПДВ здійснює оподатковувані операції та ще кілька видів неоподатковуваних операцій. Процедура перерахунку ПДВ в таких ситуаціях має специфіку, яку в нормативних документах не описано. Тож залишається орієнтуватися тільки на роз'яснення офіційних органів та логіку. У цій статті розповімо, як у цьому разі зробити перерахунок ПДВ.
Результати перерахунку ПДВ за 2020 рік відображають у податковій декларації з ПДВ за грудень 2020 року та січень 2021 року. Загальний алгоритм проведення такого перерахунку викладено в статтях "Перерахунок ПДВ за 2020 рік: неоподатковувані операції одного виду" та "Перерахунок ПДВ за 2020 рік: неоподатковувані операції декількох видів". У цій статті продемонструємо на прикладі, як показують у декларації результати проведеного перерахунку.
Річний перерахунок ПДВ проводять тільки ті платники, які одночасно здійснюють оподатковувані й неоподатковувані операції. І хоча у 2020 році змін у процедурі проведення такого перерахунку не відбулося, не завадить його освіжити в пам'яті. Про це й піде мова в статті.
Найчастіше платники ПДВ здійснюють операції, які підлягають оподаткуванню ПДВ, а також неоподатковувані операції одного виду. У цих випадках річний перерахунок ПДВ провадять за стандартною процедурою, яку нагадаємо в цій статті.
10.12.2020 набрав чинності Закон № 1071, який головним чином приймали для надання державою підтримки тим, хто зазнав обмежень у здійсненні господарської діяльності під час карантину, введеного з метою запобігання поширенню хвороби COVID-19. Це так званий Закон про 8000 грн допомоги від держави (докладніше про це – у статті "Карантинні допомоги застрахованим особам, ФОП та юрособам: як і коли отримати").
Однак наразі хотілось би звернути увагу на іншу норму цього Закону, запроваджену ним. Ідеться про скасування "перевірочного" мораторію.
Зміст цієї норми платники податків розтлумачили і сприйняли по-різному. Одні стверджують, що норма скасовує мораторій лише на неподаткові перевірки, інші ж вважають, що мораторій скасовано також і на податкові перевірки. Отже, розберімося з цим.
Продовжуючи тему організації харчування працівників (див. публікацію "Організація харчування працівників: придбання кухонного обладнання"), у цій статті відповімо на такі проблемні запитання: чи можуть працівники самі готувати на кухні собі їжу та зберігати свої продукти в холодильниках або морозильних камерах? Як на це можуть відреагувати співробітники ДПС та чи не скажуть вони, що це все є додатковим благом для працівників? Чи зобов'язане підприємство найняти кухарів для приготування обідів із своїх продуктів і вести облік харчування працівників? Якщо так, то як потрібно вести облік харчування працівників та чи оподатковувати такі операції?
Приводом для написання статті стало запитання підприємства, яке перебуває на загальній системі оподаткування та є платником ПДВ. Згідно з КЗпП підприємство планує облаштувати в офісі кухню: придбати холодильник, морозильну камеру, пароконвектомат, мікрохвильову піч, електроплиту, чайник, кухонний гарнітур, та облаштувати місця для приймання їжі. Як відобразити в податковому та бухгалтерському обліку ці покупки? Пропонуємо розібратися з цими питаннями разом.
ТОВ, річний платник податку на прибуток (веде облік за НП(С)БО), у червні отримало кредит від банку строком на 5 років. Чи потрібно дисконтувати цю заборгованість? Якщо так, то яку ставку дисконтування застосовувати?
Іноді трапляється, що об'єкт ОЗ, який складається з кількох частин, виходить з ладу не повністю, а частково. Чи потрібно в такому випадку ліквідовувати сам об'єкт ОЗ? Відповідь на це (і не лише на це) запитання надамо у цій статті.
Продовжуючи тему, розпочату статтею "Ліквідовуємо непридатну частину ОЗ: бухоблік у бюджетній установі", з'ясуємо нюанси документального оформлення часткової ліквідації ОЗ.
Приводом для написання цієї статті стало запитання на редакційну пошту: "Фермерське господарство створено в січні 2020 року, у складі три засновники – члени господарства, із яких двоє – особи пенсійного віку. Найманих працівників у фермерського господарства немає. За період із січня по жовтень за одного із членів (який не є особою пенсійного віку) помилково подавали звіт з ЄСВ за формою № Д4 (таблиці 6 та 1) і щомісячно сплачували ЄСВ у розмірі мінімального страхового внеску. Як виправити цю помилку?".
10 грудня 2020 року набув чинності Закон № 1072, яким платникам податків надано деякі разові пільги щодо податкового адміністрування. З'ясуємо, як цим можуть скористатися платники податків і зборів.