індивідуальна податкова консультація ДПСУ від 23.09.2021 р. № 3514/ІПК/99-00-09-03-02-06
Порядок організації тестування уповноважених осіб, затверджений наказом Мінекономіки від 06.08.2021 р. № 376-21
постанова Кабміну "Деякі питання закупівлі лікарських засобів, необхідних для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" від 22.09.2021 р. № 1012
Закон "Про внесення зміни до Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" від 08.10.2021 р. № 1805-IX
лист ДПСУ від 27.09.2021 р. № 21953/7/99-00-21-02-01-07
Під час переходу із загальної системи оподаткування на сплату єдиного податку виникають питання щодо відображення в обліку перехідних операцій. Адже в ПКУ ці моменти описані лаконічно, тому їх роз'яснюють податкові органи. Як саме – розповімо у статті.
У разі переходу із загальної системи оподаткування на сплату єдиного податку зазвичай виникають питання щодо подання останньої податкової звітності. На них і відповімо у статті.
У статті "Перехід на єдиний податок юросіб: переваги й недоліки" ми розглянули плюси та мінуси застосування юридичними особами спрощеної системи оподаткування. Водночас, ухвалюючи рішення про перехід на сплату єдиного податку, необхідно також проаналізувати, за яких умов вигідно економічно застосовувати спрощену систему. У цій статті розповімо, як здійснити такий аналіз.
Тим юридичним особам, які приймають рішення про перехід на сплату єдиного податку, насамперед варто ознайомитися з вимогами й обмеженнями щодо спрощеної системи оподаткування. Адже якщо суб'єкт господарювання не відповідає цим вимогам, він не зможе стати платником єдиного податку.
Застосування юридичними особами спрощеної системи оподаткування зі сплатою єдиного податку має свої переваги й недоліки. У цій статті розглянемо плюси та мінуси застосування спрощеної системи оподаткування.
Перенесення Законом № 1805 граничних строків подання відомостей про кінцевих бенефіціарних власників (далі – КБВ) на 11 липня 2022 р. частково загасило полум'я ажіотажу довкола цієї теми. Однак питання все ж виникають. Тож сьогодні говоримо про те, чи подають бенефіціарні відомості так звані неприбутківці.
З метою прискорення процесу обміну інформацією на робочих місцях підприємства часто вдаються до спорудження локальної комп'ютерної мережі. Тим часом ми спробуємо допомогти в облікових питаннях створення такого об'єкта.
Запровадження з 01.10.2021 габаритно-вагового контролю на дорогах призвело до цілої низки проблем у сфері вантажоперевезень. Торкнулася ця ситуація й порядку оформлення ТТН. Що ж не так з останньою? З'ясовуймо.
Чи може резидент України укласти з нерезидентом договір про надання послуг, наприклад брокерських, і підписувати від імені нерезидента контракти?
З компанії звільнився працівник 30.09.2021, який отримав у день звільнення належні виплати й компенсацію за невикористану відпустку строком 46 днів. 15 жовтня приймають рішення про виплату цьому звільненому працівникові річної премії за 2021 рік у розмірі 60000 євро. Як правильно нарахувати премію й відобразити в бухобліку та звітності? Чи необхідно перераховувати й донараховувати компенсацію за невикористану відпустку у зв'язку з виплатою річної премії?
Компанія ТОВ "В", основний вид діяльності якої – консультування з питань інформатизації, є Повіреним, діє від імені та в інтересах Замовника – нерезидента.
Повірений (ТОВ "В") за дорученням Довірителя (нерезидента) виконує комплекс дій, який охоплює організацію, забезпечення та укладання з третіми особами (ФОП) договору на виконання комп'ютерного програмування.
Також у комплекс дій входить забезпечення третіх осіб основними засобами та МШП (малоцінними швидкозношуваними предметами): комп'ютери, монітори, ноутбуки, периферійне устаткування.
За період існування ТОВ "В" було закуплено техніки:
1 частина – техніка була внесена до статутного фонду. Дана техніка повністю замортизована, залишкова вартість – 0. Ця сума була віднесена на витрати підприємства ТОВ "В";
2 частина – інша техніка була закуплена за кошти Довірителя. На балансі ТОВ "В" не обліковують, оскільки обліковують на позабалансовому рахунку, бухгалтерська амортизація не нараховується. Тобто ця техніка є власністю Довірителя (нерезидента).
Під час купівлі техніки ТОВ "В" отримував податковий кредит від постачальників, але, своєю чергою, нараховував компенсувальні податкові зобов'язання та реєстрував зведену податкову накладну в ЄРПН.
Яким чином можна реалізувати сторонній особі чи списати дані основні засоби з мінімальними втратами за умови повного дотримання бухгалтерського та податкового законодавства з необхідним документальним оформленням згідно із чинним законодавством?
Як відбувається процедура сканування трудових книжок, якщо наразі особа – ФОП, трудова книжка на руках давно, є стаж "до персоніфікації"? Чи є спосіб подати ту трудову та чи потрібно це робити?
На порталі ПФУ в розділі заповнення даних про трудовий стаж працівників зазначено, що можна прикріпити сканкопію трудової книжки АБО інших документів про стаж. Підкажіть, будь ласка, якщо до трудової не внесено дані про вищу освіту й військову службу, чи потрібно додатково прикріплювати сканкопії дипломів і військових квитків?
Підприємство (Страхувальник) укладає договір добровільного медичного страхування (ДМС) зі страховою компанією (Страховик). Це договір корпоративного страхування, у якому зазначено список працівників підприємства – застрахованих осіб. Термін дії такого договору ДМС – 1 рік. Підприємство одноразово сплачує Страховику суму страхового платежу, який включають до складу витрат підприємства щомісячно в розмірі 1/12 від суми сплаченого страхового платежу. У разі якщо протягом дії страхового поліса застрахована особа – працівник підприємства звільняється, страховий поліс такого співробітника припиняє дію з дати його звільнення. Страхова компанія (Страховик) перераховує розмір страхового платежу за такого співробітника пропорційно терміну дії такого поліса. Водночас до договору ДМС Страховик і Страхувальник складають Додаткову угоду про припинення дії страхового полісу стосовно звільненого працівника з дати його звільнення та перераховують розмір страхового платежу за звільненого працівника (за період до дати звільнення). Після перерахунку різниця сплаченої підприємством суми страхового платежу залишається у Страховика, її зараховують у рахунок оплати страхового поліса новоприбулого співробітника (якщо його буде включено до списку застрахованих осіб) або повертають на рахунок підприємства (Страхувальника) після закінчення терміну дії договору зі страховою компанією (через 1 рік). У такому разі чи потрібно підприємству (платник податку на прибуток) урахувати норми ст. 1231 ПКУ та збільшити фінрезультат до оподаткування звітного періоду відповідно до вимог, передбачених пп. пп. 14.1.52, 14.1.521 та 14.1.522 ПКУ?
Як підприємству відобразити таку операцію в податковому обліку відповідно до прикладу (умовно): одноразовий страховий платіж, сплачений підприємством за договором ДМС у липні 2021 р., становить 60000,00 грн за 10 осіб. Підприємство щомісячно включає до витрат 1/12 від суми страхового платежу: 60000,00 грн / 12 міс., тобто 5000,00 грн. У вересні один працівник звільняється, йому перераховано суму страхового платежу за період до дати звільнення, ця сума становить 1100,00 грн. Невикористана сума страхового платежу в розмірі 4900,00 грн залишається у Страховика, її буде зараховано в оплату нової застрахованої особи або повернено на рахунок підприємства після закінчення строку дії договору ДМС.
Продовжуючи тему, розпочату статтею "Локальні комп'ютерні мережі: облік на підприємстві", розкриємо бюджетну специфіку обліку витрат на побудову таких мереж.
У 2018 році в корпоративних відносинах у сфері діяльності й управління ТОВ відбулася справжня революція, значення якої стає зрозумілішим тільки зараз – разом із формуванням судової практики Верховного Суду щодо цих питань.
Трудові відносини між працівником і роботодавцем розпочинають і фіксують шляхом оформлення кадрових документів, кожен із яких ми детально розглянемо у статті.