індивідуальні податкові консультації ДПСУ від 05.11.2021 р. № 4202/ІПК/99-00-21-02-01-06 та № 4203/ІПК/99-00-21-02-01-06
індивідуальна податкова консультація ДПСУ від 04.11.2021 р. № 4165/ІПК/99-00-09-03-02-06
роз'яснення з категорії 102.16 розділу "Запитання – відповіді з Бази знань" ЗІР (zir.tax.gov.ua)
індивідуальна податкова консультація ДПСУ від 05.11.2021 р. № 4176/ІПК/99-00-21-02-02-06
повідомлення з порталу СФЗ від 24.11.2021 (https://bit.ly/3xKRydC)
Зміни до деяких нормативно-правових актів з бухгалтерського обліку в державному секторі, затверджені наказом Мінфіну від 27.10.2021 р. № 567
індивідуальна податкова консультація ДПСУ від 22.10.2021 р. № 3978/ІПК/99-00-09-03-02-06
У статті "Фінмоніторинг: як це стосується бухгалтера й аудитора" ми розповідали про те, що тепер усі спеціально визначені суб'єкти первинного фінансового моніторингу (СПФМ), до яких серед іншого належать бухгалтери, аудитори та консультанти з питань оподаткування, повинні ставати на облік у Держфінмоніторингу з моменту встановлення перших ділових відносин із клієнтом. Продовжуючи тему, у статті розкажемо, які подальші дії з огляду на це повинні здійснити вказані СПФМ.
У статті "Фінмоніторинг: відповідальність СПФМ за Законом № 361" ми звертали увагу на те, що за порушення норм Закону № 361 встановлено адміністративну та кримінальну відповідальність. Про це й поговоримо зараз.
Відповідальність за правопорушення у сфері фінмоніторингу передбачено дуже серйозну. Водночас законодавчі норми щодо штрафування сформульовані розмито. Беручи це до уваги, у поточній публікації розповімо про те, за що можна притягнути до відповідальності суб'єктів первинного фінансового моніторингу (СПФМ) відповідно до Закону № 361.
Наразі фінмоніторинг стосується багатьох осіб, які належать до суб'єктів первинного фінансового моніторингу (СПФМ). Наслідки недотримання встановлених вимог надання інформації з фінмоніторингу серйозні, тому в нашій публікації розповімо про новації електронного кабінету СПФМ, які повинні були набути чинності 27.11.2021, проте Наказом № 602 їх відтерміновано до 01.05.2022.
У новому Порядку взаємодії № 322, який повинен був набути чинності з 27.11.2021, але Наказом № 602 відтермінований до 01.05.2022, від суб'єктів первинного фінансового моніторингу (СПФМ) уже не вимагають подавати Реєстр фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу (ф. № 2-ФМ). Однак вимога про необхідність вести цей Реєстр залишилася, через що виникають певні питання. У статті розповімо про те, що саме зміниться в порядку ведення Реєстру.
До суб'єктів первинного фінансового моніторингу (СПФМ) серед іншого можуть належати бухгалтери й аудитори. Зрозуміло, що нові функції фінмоніторингу викликають занепокоєння в цих осіб. Отже, у статті розглянемо, хто саме з названих осіб належить до СПФМ і до чого це зобов'язує.
Інколи підприємству доводиться бути позивачем або відповідачем у суді. Зазвичай такі процеси позначаються й на обліку самого підприємства. Яким чином, спробуємо з'ясувати.
Внесок до статутного капіталу може бути здійснений нерухомим майном. Але як це документально оформити?
Підприємство має намір провадити господарську діяльність з реалізації транспортних (автомобільних) аптечок вроздріб. Чи є така діяльність ліцензованою?
Ми – юрособа, платник податку на прибуток на загальних підставах, дохід – більше 40 млн грн. Оплатили рекламні послуги, що включають організацію друку книги підрядником, при цьому в книзі як рекламу ми надаємо інформацію на 1-2 сторінки про свою фірму. До вартості рекламних послуг включено отримання 50-ти примірників книг, які плануємо роздавати клієнтам або тримати в офісній бібліотеці – на полицях, де їх видно клієнтам, що відвідують офіс. Підкажіть, будь ласка, яким чином вести облік цих 50-ти примірників, якщо їх фактична вартість нам невідома?
Премію нарахували в місяці отримання заробітної плати (тобто місяць у місяць). Як правильно врахувати заробітну плату та премію під час розрахунку середньої зарплати за дні відрядження?
Як ви порекомендуєте вести облік квитків, придбаних для співробітників підприємства (платник податку на прибуток на загальних підставах, обсяг реалізації – понад 40 млн грн) через підрядника? Підрядник займається придбанням квитків, бронюванням готелів та іншими подібними послугами для нашого підприємства. 2 рази на місяць надає нам акт виконаних робіт, до якого входить комісія за його послуги. Буває, що акт від підрядника в одному кварталі, а фактично співробітник їде у відрядження в наступному кварталі. Раніше ми списували до витрат вартість квитків у день проведення акта, але мені здається, що це не зовсім правильно.
Продовжуючи тему, розпочату статтею "Поки суд та діло...": обліковуємо судові витрати на підприємстві", розкриємо бюджетну специфіку обліку витрат на судові спори.
До 1 грудня 2021 року підприємства (установи, організації), де працюють юнаки призовного віку, повинні подати до районних (міських) військкоматів списки громадян, які підлягають приписці до призовних дільниць.
Досить часто стосовно водіїв, чия робота пов'язана з постійними або частими роз'їздами в межах виконання ними трудових обов'язків, постає питання: як саме оформлювати такі поїздки та як здійснювати оплату водіям за ці поїздки.
Зазвичай підприємства обирають між двома варіантами оформлення поїздок – відрядження або робота з роз'їзним характером. А втім, кожен із них має свої переваги й ризики. Тож далі з'ясуємо відмінності між цими варіантами, а також які наслідки потрібно враховувати щодо кожного з них.
У ст. 18 Закону № 2344 передбачено, що автомобільні перевізники зобов'язані організовувати роботу водіїв транспортних засобів, режими їх праці та відпочинку відповідно до вимог законодавства України. За порушення режимів праці та відпочинку водіями транспортних засобів до автомобільного перевізника застосовують штраф у розмірі 20 НМДГ (340 грн) на підставі ст. 60 указаного Закону.
Своєю чергою, автомобільними перевізниками є фізичні та юридичні особи, які здійснюють на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами (ст. 1 Закону № 2344).
Таким чином, якщо підприємство чи ФОП займається перевезеннями пасажирів або вантажів, то воно має приділяти особливу увагу питанням організації роботи водіїв.
Зауважимо: окрім штрафу за вказаним Законом, за порушення вимог трудового законодавства щодо організації роботи водіїв також загрожують перевізнику-роботодавцю штрафи відповідно до ст. 265 КЗпП.
Далі про вимоги щодо роботи водіїв – докладніше.