постанова Кабміну "Про внесення зміни до пункту 133 Порядку передачі в оренду державного та комунального майна" від 29.12.2021 р. № 1399
постанова КМУ "Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 413 і від 17 квітня 2019 р. № 328" від 28.12.2021 р. № 1392
лист ДПСУ від 05.01.2022 р. № 62/7/99-00-21-02-01-07
лист Мінфіну від 14.12.2021 р. № 41010-06-5/38675
Виробничі й торговельні підприємства часто використовують паперову упаковку, яку потім здають на макулатуру. Зазвичай вартість такої упаковки окремо не виділяють, а підприємство сплачує гроші за товар з упаковкою. Коли таку упаковку надалі здають на макулатуру, виникають питання з нарахуванням "компенсувальних" податкових зобов'язань з ПДВ. Як це зробити – ми розповімо в статті.
Макулатура утворюється на кожному підприємстві. Це може бути непотрібний офісний папір, журнали тощо. У цій статті ми розповімо про те, як таку макулатуру відобразити в обліку.
Однією з новацій Закону № 481, яку привніс Закон № 1914, стало скасування механізму призупинення ліцензії. Натомість несвоєчасна сплата чергового платежу призводить відразу до анулювання ліцензії. У статті ж розповімо, як саме це відбувається.
Продовжуючи аналізувати зміни у Законі № 481, унесені Законом № 1914, наразі поговоримо про зміни у спеціальних нормах щодо ліцензування.
Законом № 1914 серед іншого внесено корективи до Закону № 481. У цій статті ми поговоримо про загальні моменти, пов'язані зі змінами в ліцензуванні. З точковими правками можна ознайомитися у статтях "Закон № 1914: зміни у спеціальних нормах щодо ліцензування", "Закон № 1914: підстави для анулювання ліцензій на торгівлю", "Закон № 1914: підстави для анулювання ліцензій на виробництво".
Законом № 1914 серед іншого внесені зміни до Закону № 481 щодо підстав для анулювання ліцензій на торгівлю. Оскільки ці новації для ліцензіатів важливі, проаналізуємо їх детальніше.
Внесеними Законом № 1914 новаціями до Закону № 481 було змінено також підстави для анулювання ліцензій на виробництво спирту, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, і пального. Правки важливі, тому проаналізуємо їх докладно.
Процеси цифровізації листків непрацездатності (див. матеріали "Е-лікарняні: як працює система" та "Електронні лікарняні: що нового в процедурі та строках") актуалізують загалом питання щодо лікарняних. Зокрема, які є особливості звітування щодо їх нарахування та виплати. Тож, сьогодні пропонуємо пригадати, що й до чого.
Питання, пов'язані з оплатою тимчасової непрацездатності, – одні з найгарячіших. Цьогоріч у цій сфері чимало новацій та роз'яснень. Сьогодні пропонуємо звернути увагу на ті з них, що стосуються лікарняних у зв'язку з вагітністю та пологами.
Щойно завершився 2021 рік, як бухгалтерам час братися до підготовки річної фінзвітності. Ми ж, своєю чергою, пропонуємо переглянути ключові моменти підготовки до подання цієї звітності та взяти до уваги новації, які запрацюють у 2022 році.
Як розглядати робочі поїздки співробітників, що працюють віддалено в інших населених пунктах?
Працівники, з якими укладено договори про віддалену роботу, повертаються працювати в офіс. Чи потрібно в такому разі щось переоформлювати?
Продовжуючи звітну тематику, розпочату в статті "Фінансова звітність – 2021: основне для підприємства", пригадаємо основні орієнтири для складання фінансової й бюджетної звітності за 2021 рік бюджетними установами.
Штрафи за порушення законодавства про працю, передбачені ст. 265 КЗпП, інспектори праці застосовують як до юридичних осіб, так і до приватних підприємців – роботодавців. І щоб довести відсутність порушення, ФОП потрібно мати відповідні докази, серед яких на чільному місці саме кадрові й інші документи.
Тож, питання щодо наявності таких документів у ФОП надзвичайно актуальне. При цьому не має значення кількість найманих працівників: один, два чи десять.
Наразі з'ясуймо, які документи обов'язково повинен мати підприємець, що використовує працю найманих осіб.
Питання оформлення й оплати лікарняних продовжують посідати чільне місце серед обговорень у бухгалтерських колах. Тож сьогодні й ми повернемося до цієї теми.
Раз на два роки підприємства мають прозвітувати до Держстату про наявні умови праці. Зі звіту за 2021 рік звіт 1-ПВ (умови праці) подають за оновленою формою. Тож, сьогодні поговоримо про те, як її правильно заповнити.