індивідуальна податкова консультація ДПСУ від 24.01.2022 р. № 112/ІПК/99-00-21-02-02-06
індивідуальна податкова консультація ДПСУ від 24.01.2022 р. № 113/ІПК/99-00-21-02-02-06
індивідуальна податкова консультація ДПСУ від 28.01.2022 р. № 223/ІПК/99-00-09-03-02-06
Зміни, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України від 19 вересня 2018 р. № 749 і від 3 березня 2020 р. № 193, затверджені постановою Кабміну від 17.03.2021 р. № 227
наказ Мінфіну "Про затвердження Узагальнюючої податкової консультації щодо окремих питань визначення об'єкта оподаткування податком на доходи фізичних осіб – підприємців, які перебувають на загальній системі оподаткування" від 10.02.2022 р. № 66
наказ Мінфіну "Про затвердження Узагальнюючої податкової консультації щодо окремих питань визначення об'єкта оподаткування податком на доходи фізичних осіб – підприємців, які перебувають на загальній системі оподаткування" від 10.02.2022 р. № 66
Визнання податкового кредиту з ПДВ тісно пов'язане з реєстрацією податкової накладної в ЄРПН, яка часто не обходиться без розблокувальної процедури. Тож з'ясуймо, коли в ПДВ-обліку відображати податковий кредит за розблокованими податковими накладними / розрахунками коригування (далі – ПН/РК) і що з ПДВ-зобов'язаннями постачальника.
У грудні 2021 року отримали від покупця аванс за товари та склали податкову накладну. Згідно з договором постачання 1 березня 2022 року збільшуємо ціну одного з товарів, що фігурує в цій податковій накладній. Таке збільшення оформлено додатковою угодою.
На яку дату оформлювати розрахунок коригування до податкової накладної: на дату підписання додаткової угоди чи чекати на відвантаження цих товарів? Як правильно заповнити цей розрахунок коригування?
4 лютого 2022 року продавець повернув гроші за недопоставлену у 2021 році продукцію, однак розрахунка коригування досі немає. Коли можна відобразити зменшення податкового кредиту? Що робити, якщо розрахунок коригування буде надіслано в березні або пізніше?
Виправлення помилок щодо кількості (об'єму, обсягу) товарів/послуг, часткового чи повного повернення товарів/послуг, а також скасування постачання, що супроводжується поверненням передоплати (авансу) за відповідні товари/послуги, спричиняє коригування кількісних показників податкової накладної. Порядок заповнення розрахунку коригування в такому випадку має свої особливості. Про них і поговоримо.
Для того аби реєстрація в ЄРПН розрахунків коригування до податкових накладних (далі – РК) на зміну номенклатури пройшла як по маслу, під час заповнення граф РК слід зважати на рекомендації контролерів.
У цій консультації розглянемо приклади заповнення РК у разі зміни номенклатури за різних ситуацій.
За умовами договору постачання (на території України) імпортного товару передбачено відстрочення оплати відвантаженого товару протягом двох місяців зі зміною ціни на збільшення згідно з формулою за курсом міжбанку на дату оплати. Закупівля товару для цього постачання відбулася після підписання з покупцем договору. Через зростання курсу долара для такого імпортного товару ціна придбання становить 10000 грн (без ПДВ). У момент відвантаження договірна ціна становила 6000 грн (у т. ч. ПДВ – 1000 грн), тобто менше за ціну придбання. Але остаточна договірна ціна, яку буде визначено в момент оплати в наступному податковому періоді, становитиме понад 12000 грн (без ПДВ), тобто більше за ціну придбання. Чи потрібно за першою подією (відвантаження) нараховувати податкові зобов'язання виходячи із ціни придбання та, крім звичайної податкової накладної, складеної для покупця, виписувати податкову накладну з типом причини "15"? Якщо так, то чи маємо ми право та як відкоригувати завищені зобов'язання в момент визначення остаточної ціни (тобто в момент оплати)?
21.09.2021 постачальник – платник ПДВ виписав і зареєстрував у ЄРПН податкову накладну на суму отриманої передоплати за товари. Згодом цього постачальника було реорганізовано та зареєстровано новим платником ПДВ. Усі права й обов'язки за відповідним договором перейшли до такого підприємства-правонаступника.
12.02.2022 правонаступник повернув перераховані до реорганізації кошти.
Як у такому разі коригувати податковий кредит із ПДВ, який було визнано під час перерахування передоплати? Чи може підприємство-правонаступник скласти розрахунок коригування до податкової накладної, складеної на таку передоплату?
На початку кожного року постає чимало запитань, що стосуються оплати праці. Оскільки змінюється розмір мінзарплати, деякі підприємства підвищують посадові ставки (тарифні розряди) працівникам. Тому й виникають запитання: чи обов'язково затверджувати штатний розпис на 1 січня нового календарного року; як визначати доплату до мінзарплати в різних ситуаціях? Відповіді на ці запитання пропонуємо до вашої уваги.
Як виправити помилку в таблиці 5 звіту з ЄСВ за квітень 2020 р. (форма Д4), яку наразі вже змінено? Суть помилки – не вказано переведення працівника на іншу посаду.
Працівник після звільнення влаштувався на нове місце роботи й з'ясував, що попередній роботодавець не надавав йому "дитячу" відпустку та не компенсував її під час звільнення. Чи можна отримати таку компенсацію за новим місцем роботи?
Заблокували 12 шт. РК за п. 5 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Написано, що за певними кодами УКТ ЗЕД сума компенсації вартості товару перевищує різницю між придбаннями та продажами. Це виникає за результатами діяльності покупця, а на розблокування документи має подати продавець. Тож чи обов'язково в цьому разі подавати для розблокування картки обліку руху товару за рах. 281? А що станеться, якщо взагалі НЕ розблоковуватимемо?
Запитання стосується "Податкового кредиту" (рахунок 6441) і "Податкового кредиту непідтвердженого" (рахунок 6442):
1. За Дт 6442 було відображено суми ПДВ за авансовими звітами у 2017, 2018, 2019 роках. До податкового кредиту ці суми не було зараховано, податкової накладної за ними не було й не буде. Коли ці суми з дебету 6442 можна списувати та яким проведенням списання має бути відображено в обліку?
2. Через некоректне відображення документів у програмі 1С у 2017 році відбулося неправильне відображення сум за Дт 6442 і Кт 6441. Наприклад, за Дт 6442 – 100 грн, і за Кт 6441 – 100 грн. А має бути 0. Як оформити "згортання цих сум", щоб була підстава для відображення нових даних у Балансі, оскільки це вплине на рядки 1190 "Інші оборотні активи" і 1690 "Інші поточні зобов'язання"?
3. Яким бухгалтерським записом закрити завислі від'ємні суми минулих періодів за дебетом рахунку 6442 і кредитом рахунку 6441?
Організація "А" 19.12.2021 реалізувала й вивезла товар згідно з ВМД покупцю "В", загальна вартість ВМД – 10640 євро. Відвантажений товар належав продавцю за договором комісії. На суму постачання було складено звіт комітенту "С" і нараховано комісійну винагороду. 20.01.2022 отримано Аркуш коригування митної декларації із зазначенням зміни ціни товару в бік зменшення. Прошу надати відповідь: які підтвердні документи потрібно подати для проведення коригувань у бухгалтерському обліку та які податкові наслідки виникають в організації "А" за такою операцією?
Чи потрібно виписувати розрахунок коригування до податкової накладної за щоденними підсумками операцій, якщо відбулося повернення товару? Торгівлю здійснюють через РРО, тому можливий незбіг обсягів із Z-звітом. Як документально оформити таку операцію?
Фінансова компанія за результатами 2021 року належить до середніх підприємств. Звітність здає згідно з МСФЗ. Регулятором є НБУ.
Питання: у який строк компанія має подати до НБУ фінансову звітність та в якому складі:
1 варіант: до 28.02.2022 – форми № 1, № 2, № 3, № 4 – через портал НБУ (у файлі FR0) та Примітки – через електронну пошту НБУ;
2 варіант: до 28.02.2022 – форми № 1, № 2, № 3, № 4 – через портал НБУ (у файлі FR0), а до 30.04.2022 Звіт аудитора, Фінзвітність (4 форми) та Примітки – через електронну пошту НБУ?
У 2020 році задекларували збитки, за результатами 2021 року – прибутки. Заповнили додаток РІ та зменшили результат до оподаткування. Проте у звіті про фінансові результати за 2021 рік було відображено прибуток та, відповідно, податок на прибуток. Яким чином закрити рахунок 641?
Сфера публічних закупівель для абсолютної більшості бюджетних установ не пустий звук. Водночас проблемних моментів у цій царині не меншає. Саме тому в даній публікації ми спробуємо знайти відповіді на деякі актуальні "тендерні" запитання.
Поряд із "тендерною" тематикою, озвученою в статті "Тендер для бюджетників: відповіді на актуальні запитання", пропонуємо зануритись і в питання оренди держкоммайна.
Чинне законодавство передбачає проходження студентами стажування на підприємствах, в установах та організаціях. У зв'язку із цим виникають питання стосовно документального оформлення стажування та правових наслідків із погляду як трудового, так і податкового законодавства. Тож далі про це докладніше.