лист ДПСУ від 05.05.2022 р. № 3781/7/99-00-04-01-03-07
Зміни, що вносяться до Порядку подання фінансової звітності, затверджені постановою Кабміну від 10.06.2022 р. № 667
постанова Кабміну "Про внесення зміни до пункту 1 Порядку відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями" від 14.06.2022 р. № 683
Збройна агресія рф призвела до термінового виїзду за кордон мільйонів громадян України. Водночас багатьом довелося покинути свої робочі місця, тому питання організації праці за таких умов стало актуальним як для роботодавців, так і для працівників, які виїхали за кордон. З'ясуймо, як саме потрібно діяти сторонам трудового договору в подібних випадках.
Розглядаємо алгоритм заповнення декларації єдинника на пільговій ставці 2 %.
Можливість застосовувати спрощену систему оподаткування за ставкою 2 %, надана законодавчими новаціями майже всім суб'єктам господарювання, поставила перед ними питання: а чи варто використовувати цю можливість?
Відповідь на нього залежить від багатьох чинників, тому тут кожен суб'єкт господарювання повинен вирішувати сам для себе, зважаючи на свої обставини. Утім, "вхідні" дані для проведення такого аналізу ми вам надамо.
Ризик потрапити в поле зору навіть під час воєнного стану залишається, тому ми розглянули, як із цим складається ситуація вже після набрання чинності Законом № 2260, який, власне, її і змінив.
Заборона на дистанційну роботу з-за кордону для працівників держпідприємств, установлена Постановою № 481, викликала чимало запитань від представників держсфери. Зокрема, гостро її сприйняли освітяни. Що ж, тепер щодо цього маємо роз'яснення МОН і Профспілки. Про них і поговоримо.
Підприємство має ліцензію на оптову торгівлю пальним без місць. Ліцензії на зберігання не має. Ми збираємося розпочати новий вид діяльності – продаж оптом дизельного пального.
Запитання № 1: коли ми закуповуємо автомобільним транспортом ДП й оптом розливаємо з напівпричепа-цистерни покупцям, у даному випадку постачальник не реєструє акциз на пересувний склад напівпричіп-цистерну, а ми покупцеві, своєю чергою, із цього складу реєструємо акциз. Це правильно?
Запитання № 2: якщо ми купуємо ДП за імпортом за кордоном, як і хто реєструє акцизну накладну на постачання дизпалива?
Запитання № 3: якщо ми купуємо ДП на території України зд-цистерною й далі потрібно буде злити у сховище, а потім розлити в напівпричепи-цистерни й надати покупцям, то як правильно реєструвати акциз за відсутності в нас ліцензії на зберігання? Ми повинні орендувати сховище? Можливо, в орендодавця сховища повинна бути ліцензія на зберігання?
Згідно з умовами договору дата постачання товару – дата позначки на зд-накладній про прибуття вагонів у місце передання товару. Умови постачання – DAP. Дата завантаження у вагони й дата постачання різні. Видаткова накладна виписана за датою постачання.
Якою датою повинна бути податкова накладна – датою завантаження у вагони чи датою постачання? Розрахунки за товар ще не проведені.
Платник єдиного податку 3 групи (юридична особа) не сплатив земельний податок і податок на нерухоме майно за січень – квітень 2022 року у зв'язку зі скрутним фінансовим становищем, хоча й перебуває на території, де бойові дії не велись. Із 1 квітня юрособа перейшла на сплату єдиного податку за ставкою 2 %.
Чи можуть у такому разі застосувати штрафні санкції за несвоєчасну сплату цих податків під час воєнного стану?
ТОВ надає нерезиденту за контрактом послуги, а саме: здійснення спеціалізованих технічних досліджень і консультування з технічно-інженерних питань, пов'язаних із:
– розробленням програмного забезпечення (ПЗ) для торгового обладнання, у т. ч. для застосування електронних платежів;
– виробництвом пристроїв автоматичної обробки платежів.
Чи правильно діє підприємство, визначаючи в актах надані послуги за п. п. 1 і 2 як "Інженерні послуги" (за кодом ДКПП 71.12.19-00.00) за різними ставками? Якщо неправильно, то як має вчинити ТОВ у такому випадку та за якими кодами ДКПП визначати надані послуги нерезиденту?
Який порядок оформлення, податкового обліку й оподаткування постачання виробником продукції міській раді в період воєнного часу, якщо міська рада у гарантійному листі просила поставити товар без укладеного письмового договору і без попередньої оплати з 24.02.2022? Чи необхідно укласти договір, чи може він мати ретроспективну дію? У ТТН були підписи про отримання продукції представників районних адміністрацій, метрополітену та інших осіб, яким міська рада просила виробника терміново поставити продукцію.
Юридична особа здійснює оптову торгівлю зерновими й іншими с/г культурами як посередник у ланцюжку продажу, закуповує товар безпосередньо у виробників.
Виробничі потужності підприємства перебувають на тимчасово окупованій території. Зі слів очевидців відомо, що майно підприємства частково розкрадено та зруйновано.
Просимо роз'яснити порядок обліку власного й орендованого майна (зерно на складах, офісні приміщення, автотранспорт, оргтеххніка), яке перебуває на тимчасово окупованій території, де ведуться активні бойові дії, а також порядок документального підтвердження цих фактів.
Кому саме під час воєнного стану сплачують середній заробіток згідно зі ст. 119 КЗпП? Особливо хвилює питання, на яке не можу знайти конкретної відповіді: чи сплачують середній заробіток згідно з цією статтею волонтерам тероборони; добровольцям тероборони територіальних громад; тим, хто перебуває в добровольчому резерві військової частини?
Підкажіть, будь ласка, після травневих законодавчих змін ФОП, які відновили діяльність і працюють, уже мають сплачувати всі податки, а саме єдиний податок і ЄСВ?
Як звільнитись, якщо директора фізично немає на підприємстві?
У лютому відбулося повернення товару від покупця, про що складено первинні документи, а саме: накладна на повернення товару. За результатами даної операції складено РК до ПН. РК покупець не зареєстрував у зв'язку з уведенням воєнного стану. Під час складання декларації за лютий 2022 року наше підприємство включило РК до декларації за лютий на підставі первинних документів.
Чи треба було чекати на реєстрацію РК і включати до декларації за періодом реєстрації РК?
Наше підприємство – платник ПДВ. Ми співпрацюємо з підприємством, яке з 01.04.2022 перейшло зі сплати ПДВ на податок у розмірі 2 %. За лютий і березень ми придбали в цього підприємства товарів/послуг на суму 368276,00 грн (у т. ч. ПДВ – 61379,00 грн). Наш податковий кредит – 61379,00 грн, який боргує це підприємство, нам повернуть через ЄРПН після закінчення війни протягом двох місяців (згідно з чинним законодавством). На цей час у нас реєстраційний ліміт становить -37000, за 02, 03, 04, 05 місяці податкові накладні ми зареєструвати не можемо. За 03 і 04 місяці ми зарахували податковий кредит на підставі первинних документів. На поповнення реєстраційного ліміту грошей немає.
На тлі війни Казначейство здійснює обслуговування бюджету в особливому режимі. Один зі складників такого режиму – обслуговування відбувається в певній послідовності, зокрема, відкриття асигнувань і здійснення платежів. У цій публікації пропонуємо з'ясувати, який же вигляд вона сьогодні має.
Питання соцзабезпечення підприємців не зовсім просте. Теоретично законодавчі приписи дозволяють зробити висновок – скільки страхових внесків сплачено, на стільки можна розраховувати в разі настання страхового випадку. Однак на практиці самозайняті особи нерідко стикаються з безліччю нюансів.
Дотримання трудового законодавства, безумовно, має бути у пріоритеті роботодавця. Але не секрет, що подекуди контролери можуть проявляти надмірне заповзяття. Тож сьогодні пропонуємо звернути увагу на кілька цікавих нюансів судової практики у цій сфері.
Ми імпортуємо товар на умовах післяплати, умови FCA. На яку дату потрібно оприбутковувати товар: дату ВМД, ЦМР (дата завантаження) чи якусь іншу дату? До цього весь час оприбутковувала товар датою ВМД. Але з'являється все більше консультацій, що оприбутковувати потрібно на дату переходу власності на товар. Але на дату завантаження вартість товару достовірно ще не визначено, тобто суперечить п. 5 НП(С)БО 9. Суми інвойсів часто бувають більше 50000 євро. Навіть 0,5 грн на курсі суттєво змінить собівартість товару, що також вплине на розрахунок прибутку і, можливо, ПДВ.
ТОВ реалізує товар нерезидентам (експорт), а саме: Молдова, Грузія. Вони платять у євро, а тепер нам потрібно зробити договір відступлення прав вимоги. Чи можливо це зробити ще якось на третю особу (також ТОВ – резидента України), щоб він нам платив у гривні? Як це все правильно оформити для всіх учасників і щоб угода не виглядала як факторинг?