Зміни до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України з бухгалтерського обліку, затверджені наказом Мінфіну від 26.05.2022 р. № 148
постанова Кабміну "Про внесення зміни до пункту 3 Порядку відчуження об'єктів державної власності" від 15.07.2022 р. № 792
постанова Кабміну "Про внесення зміни до Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану" від 07.07.2022 р. № 765
Постанова № 778
лист ДКСУ від 18.07.2022 р. № 15-12-12/9126
Лист Мін'юсту від 11.07.2022 р. № 55476/37.1/32-22
Громадська організація оголосила збір коштів на придбання авто для ЗСУ. Кошти, зібрані приватними особами, без обліку передано громадянину Польщі. Авто було придбано – за тиждень поляк привезе його в Україну. Як правильно оформити передання цього автомобіля громадській організації і далі ЗСУ, щоб авто потрапило під пільгове розмитнення? Як оформити цю операцію в бухгалтерському і податковому обліку?
Як відомо, з 19 липня 2022 року після набрання чинності Законом № 2352 було суттєво скорочено обсяг гарантій для мобілізованих працівників, адже до ч. 3 ст. 119 КЗпП унесено зміни щодо припинення нарахування середнього заробітку таким працівникам.
З 24.03.2022 набув чинності Закон № 2136, яким визначено правила організації трудових відносин на період воєнного стану, запровадженого Законом № 389. Але з 19.07.2022 окремі положення Закону № 2136 змінилися через набрання чинності Законом № 2352. Тож далі з'ясуймо, які правові новації щодо трудових відносин діють з указаної дати.
Розглядаємо, чому з "карантинним" мораторієм не покінчено та якими нормами можна керуватися, якщо правду залишається шукати в суді
Відповідно до ст. 15 Кодексу надра надаються у постійне або тимчасове користування. Тимчасове користування надрами може бути короткостроковим (до 5 років) і довгостроковим (до 50 років). У разі необхідності строки тимчасового користування надрами може бути продовжено.
Порядок надання спеціальних дозволів на користування надрами затверджено Постановою № 615.
19 липня 2022 року набули чинності чергові зміни, унесені до КЗпП й інших законодавчих актів щодо регулювання трудових відносин. За час воєнного стану такі зміни вже вносяться вшосте. Цього разу – Законом № 2352. Тож далі про ці зміни докладніше.
З 15 липня 2022 року почали діяти нові правила подання до ПФУ відомостей в е-формі про трудову діяльність застрахованих осіб. Зміни зумовлені набранням чинності Постановою № 8-3. З'ясуймо, що саме змінилось.
Зробити інвентаризацію практично неможливо. Адже наразі небезпечно перебувати на місці виробничих цехів, є ризики для життя людей. Чи можна почати вести діяльність фірми із чистого аркуша, а по закінченню війни, коли можна буде повернутися на підприємство, зафіксувати те, що вціліло, і тоді звітувати за попередні періоди?
Зараз немає бухобліку, який вели до війни, і немає з чого звітувати. Заяву в податкову про втрату первинних документів краще подавати через електронний кабінет у вигляді довільного повідомлення? Чи є подібні зразки? Чи потрібно підкріплювати фото й відео? Як діяти з поданням звітів, якщо підприємство не встигло здати фінзвітність за 2021 рік? Як почати подавати декларації з податку прибуток за І квартал та півріччя 2022 року, якщо немає документів?
Потужності підприємства знаходяться на окупованій території, реєстрація юридичної особи в Києві. Підприємство по факту стоїть, його захопили, і в Бердянську воно працює на окупантів. На наш рахунок за цей час надходили гроші за нашу продукцію (підприємство – виробник хлібобулочних виробів) від наших контрагентів, але це вийшов аванс. Серед контрагентів є бюджетники. Я розумію, що в них є документи, але вони не законні.
Як проводити таку виручку? Треба повертати чи враховувати як аванс? Як потім бути з ТТН, які отримали від контрагентів, і як їх скасувати?
Військовослужбовці ЗСУ розташувалися в будівлі приватної власності та заборонили власнику доступ до цієї території. Чи законно це? Яким документом може бути оформлено цей факт і хто мусить сплачувати нараховані комунальні послуги за час використання нерухомості не власником будівлі?
Основний вид діяльності елеватора відповідає коду 52.10 КВЕД. Чи є змога отримати пільгу з податку на нерухомість і не сплачувати останній за приміщення зерноскладів?
Компанія сплатила страховій компанії внесок за працівника в розмірі 2013,00 грн, заплатила також, ураховуючи пільгу, ПДФО – 143,67 грн та військовий збір – 9,82 грн. Як це відобразити у звіті 4ДФ? Чи потрібно відображати в додатку 4ДФ внески до страхової, де ПДФО і військовий збір – нульові, ураховуючи пільгу?
Як діяти в разі блокування РК, якщо:
1. Надання пояснень із документами виявилися безрезультатними (навіть під час коригування нульових податкових – змінювався асортимент; була передплата, реєстрували податкову; поки відвантаження формували, клієнт попросив у межах тієї самої суми змінити асортимент товару).
2. Скаргу відхилили – при тому, що комісія, як повідомили, узагалі не виконує своїх функцій під час воєнного стану.
3. До суду подавати немає можливості наразі, а строки вже розпочалися.
Що робити та чи існує якась подібна практика?
ТОВ надає послуги з управління будинків, оплата від населення за отримані послуги надходить від кас міста (Укрпошта, Ощадбанк, МПС тощо) загальними сумами згідно з наданими послугами.
Чи потрібно ПН за ПЗ (касовий метод) нараховувати за кожним будинком окремо, чи можна загальними сумами, які надійшли на р/р від кас міста?
Добрий день! Підкажіть, будь ласка, яким чином скласти акт приймання-передачі транспортного засобу для військової частини?
Чи існує порядок передання майна (транспортного засобу) з приватної власності фізичної особи на користь ЗСУ. Які документи для цього повинні бути складені?
Фірма, розташована в м. Харків, знищена обстрілами, намагається орендувати приміщення на мирній території, придбати основні засоби та розпочати виробництво. Чи потрібна перереєстрація фірми на новому місці, за новою адресою розташування та які податки сплачувати до місцевого бюджету за новою тимчасовою адресою, а які до державного (за місцем реєстрації фірми), якщо фірма є платником податку на прибуток, ПДВ, ПДФО, ВЗ, ЄСВ, екологічного податку?
Чи може підприємство, що має лише одного засновника, який не є резидентом України, перейти на спрощену систему оподаткування групи 3 зі сплатою податку за ставкою 2 %?
Фірму знищено обстрілами, намагаємось орендувати приміщення на мирній території, придбати основні засоби та розпочати виробництво. Чи потрібно перереєстровувати фірму на новому місці за новою адресою розташування? Які податки сплачувати до місцевого бюджету за новою тимчасовою адресою, а які до державного (за місцем реєстрації фірми), якщо фірма є платником податку на прибуток, ПДВ, ПДФО, ВЗ, ЄСВ, екологічного податку?
Усі кадрові документи знищено, зокрема і трудові книжки всіх працівників. Потрібно допомогти працівникам відновити дані. Чи є система в Пенсійному фонді, куди подавали персоніфікацію, яка допоможе відновити хронологію, де й коли працював кожен із співробітників? У який спосіб підприємство може відновити знищені трудові книжки?
Продавець відмовляється підписати акт купівлі-продажу, мотивуючи це зміною керівництва на підприємстві. Чи є якісь важелі впливу на контрагента, щоб отримати бажаний акт? Зараз операція відображена в обліку на підставі бухгалтерської довідки.
Одним із найважливіших етапів у плануванні тендеру є визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. У цій публікації пропонуємо з'ясувати, які методи та підходи можна застосувати для визначення такого показника.
Останні кілька тижнів юридичну спільноту лихоманить від звістки про звернення Ріната Ахметова до Європейського суду з прав людини з вимогою стягнути з російської федерації збитки, заподіяні внаслідок війни.
Якщо до 24 лютого ведення справ із резидентами рф було переважно питанням етичним, то вже після початку повномасштабної війни його було переведено в чітку обмежувальну площину. Звичайно, ця стаття не для тих, кого хвилює продовження розпочатих відносин із росіянами (для них передбачено статтю дещо іншого характеру), а для тих, хто планує завершити розпочате з найменшими наслідками для власного бізнесу.
ДПС України, певно, дещо оговтавшись, як і всі ми, після повномасштабної воєнної агресії рф, продовжила видавати роз'яснення щодо застосування норм податкового законодавства.
У разі недотримання роботодавцем вимог законодавства щодо звільнення працівника останній може звернутися до суду та поновитися на роботі. І запровадження воєнного стану не змінює вимог трудового законодавства, які визначені в КЗпП, щодо цього питання. Тож, далі говоримо про ці вимоги докладніше.