Внимание! Вы используете устаревшую версию браузера.
Для корректного отображения сайта настоятельно рекомендуем Вам установить более современную версию одного из браузеров, представленных справа. Это бесплатно и займет всего несколько минут.
Спробувати Оформити передплату
Спробувати Оформити передплату
Порядки обслуговування державного та місцевих бюджетів удосконалили
Роман Карп'юк, експерт, ЛІГА:ЗАКОН

Документ:

Зміни до Порядку казначейського обслуговування державного бюджету за витратами, затверджені наказом Мінфіну від 01.06.2021 р. № 310, та Зміни до Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затверджені наказом Мінфіну від 19.04.2021 р. № 222

Кому читати:

розпорядникам та одержувачам бюджетних коштів

Що сталося:

Мінфін вдосконалив порядки обслуговування бюджетів

Набирає чинності:

Спершу зауважимо, що коментовані Зміни № 310 та Зміни № 222 покликано вдосконалити, відповідно, Порядок № 1407 та Порядок № 938.

Нагадаємо: перший із озвучених порядків опікується державним бюджетом, другий – місцевим.

Спільні зміни в обох порядках полягають у тому, що відтепер у всіх додатках до цих порядків реквізит "ініціали, прізвище" змінено на "Власне ім'я, ПРІЗВИЩЕ".

Крім того, з'явилось уточнення щодо порядку подання до Казначейства документів на виплату зарплати.

Тепер розпорядники повинні надавати платіжні доручення на перерахування (сплату), у тому числі на єдиний рахунок, утримань із зарплати та нарахувань на неї. При цьому можна одночасно надати документи, що підтверджують фактичну сплату ПДФО, військового збору та ЄСВ.

Зміни в обслуговуванні державного бюджету

Відповідно до оновленого п. 2.4 Порядку № 1407 Казначейство формуватиме протокол розбіжностей даних мережі та Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів у разі внесення змін.

Раніше такий протокол розбіжностей Казначейство не формувало.

Зміни в обслуговуванні місцевого бюджету

А ось у порядку обслуговування місцевого бюджету змін виявилось значно більше.

По-перше, в оновленому Порядку № 938 зникли згадки про код ТПКВКМБ. Замість нього тепер застосовують КПКВК.

По-друге, відтепер місцеві фінансові органи мають доводити до головних розпорядників витяги із затвердженого розпису місцевих бюджетів протягом 3 робочих днів.

Нагадаємо: ці витяги* є підставою для затвердження кошторисів, планів асигнувань загального та спеціального фондів місцевих бюджетів розпорядниками та планів використання бюджетних коштів одержувачами.

* Тут ідеться про додатки 6 і 7 до Порядку № 938.

По-третє, Зміни № 222 передбачають відмову Казначейства у виконанні платіжного доручення в разі (пп. "є" п. 10.8 Порядку № 938):

• відміни процедури закупівлі / спрощеної закупівлі;

• набрання законної сили рішенням суду про визнання результатів процедури закупівлі / спрощеної закупівлі недійсною та/або договору про закупівлю нікчемним;

• оскарження відповідно до ст. 18 Закону № 922 на період призупинення процедури закупівлі;

• наявності відповідного рішення органу оскарження відповідно до ст. 18 Закону № 922.

При цьому уточнено, що Казначейство також відмовляє в проведенні платежу, якщо відсутній затверджений за погодженням з місцевим фінансовим органом паспорт бюджетної програми, крім бюджетних програм, за якими не складаються паспорти бюджетних програм.

По-четверте, виключено з переліку додатків форму "Інформація про надання та використання коштів" (додаток 25 до Порядку № 938) та відповідну вимогу її подавати.

По-п'яте, Зміни № 222 передбачають перерахування залишків у 2021 році коштів (у тому числі боргових зобов'язань) місцевих бюджетів ліквідованих районів і розформованих територіальних громад до місцевих бюджетів новоутворених районів і сформованих територіальних громад. Причому останні мають показати ці надходження в розд. IV "Фінансування" Звіту про виконання місцевих бюджетів та Звіті про надання та використання місцевими бюджетами дотацій та субвенцій, отриманих з держбюджету як залишки коштів (у тому числі боргові зобов'язання).

По-шосте, з Порядку № 938 виключено п. 15.5, який передбачав вимогу закривати рахунки і відкривати нові під час передачі установ до іншого бюджету.

По-сьоме, в оновленій редакції п. 16.3 Порядку № 938 з'явилась норма, що дозволяє обласним радам здійснювати місцеві запозичення в межах, визначених рішенням про місцевий бюджет з метою фінансування бюджету розвитку обласного бюджету. Нагадаємо: раніше на здійснення таких запозичень було уповноважено керівника місцевого фіноргану АР Крим, громади міста.

По-восьме, у новій редакції викладено форму "Розпорядження про виділення коштів загального (спеціального) фонду місцевих бюджетів з рахунка" (додаток 29 до Порядку № 938).

1. Закон № 922Закон України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 р. № 922-VIII.

2. Зміни № 310 – Зміни до Порядку казначейського обслуговування державного бюджету за витратами, затверджені наказом Мінфіну від 01.06.2021 р. № 310.

3. Зміни № 222 – Зміни до Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затверджені наказом Мінфіну від 19.04.2021 р. № 222.

4. Порядок № 1407 – Порядок казначейського обслуговування державного бюджету за витратами, затверджений наказом Мінфіну від 24.12.2012 р. № 1407.

5. Порядок № 938 – Порядок казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затверджений наказом Мінфіну від 23.08.2012 р. № 938.

_____________________________________________
© ТОВ "ІАЦ "ЛІГА", ТОВ "ЛІГА ЗАКОН", 2021

У разі цитування або іншого використання матеріалів, розміщених у цьому продукті ЛІГА:ЗАКОН, посилання на ЛІГА:ЗАКОН обов'язкове.
Повне або часткове відтворення чи тиражування будь-яким способом цих матеріалів без письмового дозволу ТОВ "ЛІГА ЗАКОН" заборонено.

Мати доступ до номерів і всіх статей видання Ви зможете за умови передплати на електронне видання БУХГАЛТЕР&ЗАКОН
Контакти редакції:
bz@ligazakon.ua